آیا احتمال انتقال آبله میمون از طریق هوا وجود دارد؟

متخصصان معتقدند که گاهی اوقات آبله میمون می‌تواند از طریق هوا منتشر شود، اما هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چقدر در میزان گسترش این بیماری نقش دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به‌تازگی اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله‌میمون از ماسک استفاده کنید. استفاده از ماسک به ویژه برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، ضروری است.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که از زمان گزارش اولین مورد شیوع بیماری آبله میمون در ۱۳ می، بیش از هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و حداقل هزار مورد دیگر تحت بررسی هستند. متخصصان معتقدند که گاهی اوقات آبله میمون می‌تواند از طریق هوا منتشر شود، اما هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چقدر در میزان گسترش این بیماری نقش دارد. آبله میمون برخلاف پاتوژن‌هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوآنزا به راحتی منتقل نمی‌شود.

به گفته متخصصان، انتقال عفونت آبله میمون به تماس بسیار نزدیک و مداوم نیاز دارد؛ این ویروسی نیست که از فاصله چند متر منتقل شود. البته برنامه‌ریزی برای انتقال احتمالی این بیماری از طریق هوا به ویژه در بیمارستان‌ها بسیار مهم است.

کد خبر 581160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.