شاه ماهی نقل و انتقالات در تور رئال مادرید افتاد!

با تایید باشگاه رئال مادرید، اورلین چوامنی از موناکو به جمع شاگردان کارلو آنچلوتی پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه رئال مادرید امضای قرارداد با اورلین چوآمنی، هافبک موناکو را تأیید کرد و اعلام کرد هافبک موناکو با قراردادی چهار ساله راهی سانتیاگو برنابئو می‌شود.

این بازی‌ساز شدیداً در تابستان امسال توسط باشگاه‌های مطرح اروپایی از جمله پاری سن ژرمن و لیورپول تحت نظر بود، با این حال ملی پوش فرانسوی به لالیگا می‌رود تا به عنوان آخرین خرید بزرگ کارلو آنچلوتی به قهرمان اروپا و اسپانیا بپیوندد.

هزینه چوآمنی برای رئال مادرید چقدر است؟

چوآمنی به طور کلی ۱۰۰ میلیون یورو (۸۵ میلیون پوند / ۱۰۷ میلیون دلار) برای رئال مادرید هزینه خواهد داشت.

حقوق و مدت قرارداد چوآمنی در رئال مادرید چقدر است؟

رئال تأیید کرد که چوآمنی قراردادی شش ساله با سران سانتیاگو برنابئو منعقد کرده که او را تا تابستان ۲۰۲۸ در جمع لوس بلانکوس‌ها نگه می‌دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی پس از انتخاب رئال مادرید به جای ماندن در کشورش، قرار است حدود ۱۵۰ هزار پوند در هفته حقوق دریافت کند.

چوآمنی کیست؟

بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۱۹ که از آکادمی آژاکس بیرون آمده، طی چند فصل گذشته از رشد فوق العاده‌ای برخوردار بوده است. وی که در ژانویه ۲۰۲۰ از بوردو به موناکو پیوست از آن زمان تاکنون ۹۵ بازی برای این تیم انجام داده و هشت گل به ثمر رسانده است.

توانایی این بازیکن ۲۲ ساله در کنترل بازی‌ها به عنوان هافبک دفاعی به او کمک کرده تا در بازی‌های بزرگ و کوچک، یک سرعت و ریتم ثابت برای تیمش ایجاد کند. وی همچنین در هنگام ارسال توپ از جلو به عقب زمین نیز تبحر دارد و این موضوع به او اجازه می‌دهد تا جریان تهاجمی مسابقه را در دست بگیرد در حالی که برخی‌ها، سبک بازی او را ترکیبی از انگولو کانته و پل پوگبا می‌دانند.

فرم خوب او باعث شده است که در هر دو فصل گذشته، در تیم منتخب سال لیگ یک قرار بگیرد؛ این در حالی است که وی اولین بازی خود در فرانسه را در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد و یکی از اعضای تیم دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه بود جایی که آنها موفق شدند اسپانیا را شکست بدهند و جام لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را بالای سر ببرند.

چوآمنی به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد و مطمئناً در تیم مدافع عنوان قهرمانی برای جام جهانی ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت.

پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو، تنها راهی بود که مادرید توانست پاری سن ژرمن را در راه جذب چوآمنی شکست دهد.

رئال مادرید با جذب چوآمنی، بازیکنی را به خدمت گرفته که قطعاً در دهه آینده یکی از هافبک‌های مطرح جهان خواهد بود، همچنین در میان مدت و بلندمدت جانشینی بسیار مهم برای کاسمیرو خواهد بود.

ورود دیرهنگام پاری سن ژرمن به رقابت برای جذب هافبک فرانسوی، مسلماً قیمتی را که مادریدی‌ها قصد پرداخت آن را داشتند افزایش داده است؛ اگرچه آنها هرگز فکر نمی‌کردند که این خرید، ارزان قیمت باشد.

این قراردادی است که رئال ماه‌ها برای آن برنامه ریزی کرده و احتمالاً تنها هزینه بزرگ آنها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. در نهایت عملکرد چوآمنی در چند سال آینده تعیین خواهد کرد که آیا قیمت او بیش از حد است یا خیر؟ اما با توجه به وضعیت بازار، پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو تنها راه مادریدی‌ها برای رقابت با باشگاه‌هایی مانند PSG یا تیم‌های لیگ برتر بود.

چوآمنی چگونه در ترکیب جا می‌گیرد؟

انتقال چوآمنی به برنابئو، مأموریت مادریدی‌ها برای جذب سه هافبک را تکمیل می‌کند که به زودی می‌توانند به جای سه بازیکن افسانه‌ای (لوکا مودریچ، تونی کروس و کاسمیرو) در ترکیب قرار بگیرند. هر یک از آن هافبک‌های قدیمی، اکنون پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، اگرچه اولین قهرمانی کروس در اروپا با بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ رقم خورد، اما آنها اکنون به ترتیب ۳۶، ۳۲ و ۳۰ سال سن دارند.

با این حال، با پیوستن چوآمنی به فده والورده و ادواردو کاماویگا به عنوان هافبک به کارلو آنچلوتی، لوس بلانکوس اکنون یک برنامه برای جانشینی آنها دارد. والورده علیرغم اینکه فقط ۲۳ سال سن دارد، یک بازیکن با تجربه محسوب می‌شود، او ۱۴۸ بازی برای مادرید انجام داده و از زمان ورودش در سال ۲۰۱۶، در چندین پست برای این باشگاه بازی کرده است، او احتمالاً در دراز مدت به عنوان شماره ۸ بازی خواهد کرد. در همین حال، کاماوینگا ۱۹ ساله، پس از پیوستن از رن به رئال با قراردادی ۴۰ میلیون یورویی (۳۴ میلیون پوند/۴۷ میلیون دلار) در آگوست ۲۰۲۱، از اولین فصل دلگرم‌کننده در پایتخت اسپانیا لذت برد و نقش مهمی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا داشت.

خرید بعدی رئال مادرید چه کسی است؟

پس از ورود آنتونیو رودیگر به عنوان یک انتقال آزاد از چلسی در اوایل این ماه، چوآمنی دومین چهره جدید و مهمی است که به رئال آمده و به نظر می‌رسد تابستان شلوغی در برنابئو وجود داشته باشد.

کد خبر 581145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.