بیمه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مهمترین مطالبات تاکسیرانان است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: بیمه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مهمترین مطالبات تاکسیرانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پرورش امروز _شنبه بیست‌ویکم خردادماه_ در بازدید شهردار اصفهان از سازمان تاکسیرانی شهرداری اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی مرداد سال ۱۳۷۶ تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه ارکان سازمان تاکسیرانی شامل سه قسمت است که نخست شورای سازمان تاکسیرانی مشتمل بر استاندار اصفهان، رئیس پلیس راهور، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری و شهردار اصفهان است، گفت: همچنین از دیگر ارکان سازمان، هیئت مدیره و مدیر عامل محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اهداف این سازمان، تصریح کرد: اهداف سازمان تاکسیرانی با رویکرد برنامه ۱۴۰۵ شهرداری تعیین شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش سهم سفر و بهبود کیفیت خدمات، پاسخگویی به نیازهای شهروندان با انواع جامعه هدف، بازنگری شبکه خطوط تاکسیرانی با هدف هم‌پوشانی و توسعه زیرساخت‌های فناورانه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان بیش از ۱۰ سال و بالاتر از میزان استاندارد کشوری است، افزود: در حال حاضر ۷۳۰۰ خودروی تاکسی زرد شهر اصفهان فرسوده است، لذا موضوع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری مطالبه جدی اکثر رانندگان تاکسی در صحبت‌ها و گفت‌وگوهای فی‌مابین است.

پرورش با تاکید بر اینکه میانگین سن رانندگان تاکسی در شهر اصفهان ۴۵ سال است، گفت: سهم سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از سفرهای روزانه ۱۳ درصد است.

وی با بیان اینکه ۶۹ خط ویژه و ۳۱ مسیر ساماندهی شده تاکسیرانی در شهر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای فعال سازمان تاکسیرانی در زمینه سرویس مدارس دو هزار خودرو است که این رقم پیش از این، هشت هزار خودرو بوده است.

مهمترین چالش پیش‌روی تاکسیرانی تأمین سرویس مدارس است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده ناشی از ایام کرونا، حدود شش هزار نفر از رانندگان از شغل سرویس‌دهی به مدارس خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۳ آژانس تاکسی تلفنی، ۴۶ شرکت فعال در زمینه سرویس مدارس و چهار کارگزاری که وظیفه ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی را در سطح شهر برعهده دارند، در شهر اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو تأمین سرویس مدارس است، زیرا تعداد دانش آموزان تحت پوشش خدمات سازمان تاکسیرانی قبل از ایام کرونا ۷۵ هزار نفر بوده است و با کمبود خودرو در این زمینه مواجه هستیم.

پرورش با اشاره به مجموع خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: حمل‌ونقل درون شهری، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس، آژانس‌های تاکسی تلفنی از مجموعه خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: سامانه جامع تاکسیرانی شامل تمام اطلاعات هویتی، سوابق و مجوزهای قانونی، اطلاعات خودرویی با بیش از ۲۳ هزار نفر سابقه از جمله سامانه‌های در دسترس سازمان بوده است که در حال حاضر این رقم به ۱۹ هزار نفر راننده فعال رسیده است، همچنین سامانه مرخصی آنلاین رانندگان، سامانه ساباتا ذیل بخش بازرسی، از دیگر سامانه‌های فعال تاکسیرانی اصفهان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در تشریح اقدامات چهار ماه اخیر خود در این سازمان، به بازدید از خطوط ویژه، شرکت تعاونی تاکسیرانی، راه اندازی و فعال کردن ۴۰۰ دستگاه تاکسی در ایام نوروز و استقرار ۱۵ ایستگاه ویژه برای مسافران نوروزی، بازدید و بازسازی محل استراحتگاه رانندگان فرودگاه، امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تاکسیرانی و مؤسسه اعتباری بانک رسالت همراه با اعتبار سنجی ۱۶ هزار راننده اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته فرهنگی و رفاهیات سازمان، عقد قرارداد با بیش از ۵۰ مرکز تفریحی و رفاهی و خدماتی، همسان سازی احکام با چارت سازمانی، بازبینی پرداخت‌ها به بازنشستگان سازمان از جمله اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اقدامات در حال پیگیری سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان، گفت: برگزاری جشن بزرگ فرهنگی برای بیش از ۱۰ هزار تاکسیران به همراه خانواده‌های آنها طی پنج شب در باغ نور ، ارائه غرفه‌های متعدد خدمات خودرویی، پرداخت الکترونیکیmpos و ارائه خدمات با قیمت حداقلی به رانندگان با هدف رضایت شهروندان و ارائه بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌ها است.

"بیمه" مطالبه جدی رانندگان تاکسی

پرورش تاکید کرد: از حدود ۹ هزار تاکسیران پلاک ت، حدود دو هزار راننده بیمه هستند که این یکی از بزرگترین معضلات است، همچنین از سال ۹۳ تا کنون سایت بیمه رانندگان تاکسی به‌صورت مسکوت مانده است، بنابراین بیمه مطالبه جدی رانندگان تاکسی است.

وی در تشریح مهمترین چالش پیش‌روی سازمان تاکسیرانی، با اشاره به بی‌اعتمادی رانندگان با توجه به شکست پروژه اینتک، گفت: در صدد هستیم با اقدامات مؤثر و مفید اعتماد بین رانندگان و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را اصلاح کنیم، زیرا اعتماد طرفین موجب پیشرفت عملکرد و انجام مأموریت‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی‌های فعال دیگر چالش پیش‌رو است که به‌رغم تلاش‌های زیاد به دلیل ارائه نکردن بسته‌های حمایتی از طریق نهادهای بالادستی اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم از منابع استانداری و شهرداری، تسهیلات لازم برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده فراهم شود که در صورت تحقق، یک کار ماندگاری خواهد بود و اثرات و دستاوردهای متعددی در حوزه زیست محیطی، کاهش آلایندگی و رضایتمندی ذی‌نفعان خواهد داشت.

پرورش فرسودگی کپسول‌های گاز سی ان جی را از دیگر چالش‌ها عنوان کرد و گفت: این فرسودگی منجر به ناتوانی در دریافت معاینه فنی خودروها و خارج شدن از چرخه سرویس‌دهی تاکسیرانان می‌شود، البته از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه، ارائه تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان است و نبود شیوه پرداخت کرایه هوشمند همچنین بودجه بسیار پایین سازمان تاکسیرانی با توجه به تعداد زیاد رانندگان و گستردگی و اهمیت وظایف سازمانی چالش‌های دیگر است.

وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت قطعات و هزینه نگهداری خودرو و خارج شدن تاکسی از چرخه حمل‌ونقل درون شهری، گفت: برای کمک به رانندگان تاکسی و برطرف کردن این امر، در صورت مساعدت شهرداری و موافقت برای اختصاص یک زمین، سازمان تاکسیرانی می‌تواند نسبت به احداث کلینیک خودرویی ویژه رانندگان تاکسی اقدام کند.

کد خبر 581105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.