صدور پروانه الکترونیکی بخش مهم طرح شفافیت است

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی در حوزه شهرسازی اجرا می‌شود و این اتفاق بخش مهمی از طرح شفافیت است، به دلیل اینکه بسیاری از آسیب‌ها، سوجریان‌ها و رانت‌های اطلاعاتی در این نقطه متمرکز شده بود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب طرح شفافیت اداری در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: این طرح سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و مراجع قانونی نیز تعیین کردند، این طرح مشتمل بر چهار فصل و ۲۵ ماده و بند است و در این زمینه تکالیفی بر عهده شورای ششم شهر و شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه در طرح شفافیت وظایفی بر عهده شهرداری اصفهان است، ادامه داد: در این طرح ایجاد سامانه شفافیت، ایجاد سامانه سوت‌زنی، برقراری سیستم‌های مکانیزه کامل برای صدور پروانه از شهرداری اصفهان خواسته شده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در طرح شفافیت تکالیفی بر عهده شهرداری اصفهان قرار گرفته که ایجاد شفافیت کامل در فرآیندها و جریان‌های اداری را به همراه دارد به نحوی که شهروندان بتوانند از جزئیات عملیات اجرایی شهرداری مانند صدور پروانه در حوزه شهرسازی، پروژه‌های عمرانی در حوزه عمران، پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مشارکت و در حوزه‌های اقتصادی شهرداری به طور کامل اطلاع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اصل شفافیت موضوعی است که امروز در سطح کشور و دنیا در مورد حکمرانی خوب به آن توجه شده است، گفت: در اصفهان نیز این موضوع مورد توجه واقع شده است، به دلیل اتفاق نظری که بین شهرداری و شورای اسلامی شهر در اجرای اصل حکمرانی خوب وجود داشته است، طرح شفافیت توانسته خود را به منصه ظهور برساند.

وظیفه شورای شهر در اجرای طرح شفافیت چیست؟

مصور خاطرنشان کرد: در طرح شفافیت تکالیفی بر عهده شورای ششم شهر خواهد بود که آن هم شفاف کردن مصوبات شواری اسلامی شهر اصفهان است، در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه شفافیت، مصوبات شورا اسلامی شهر و آرا مخالف را مشاهده کنند، اگر شهروندان سوال یا ابهامی داشته باشند، می‌توانند از طریق دسترسی به جزئیات اطلاعات لازم را به دست آورند.

وی در خصوص اطلاع شهروندان از حقوق خود با اجرای طرح شفافیت، گفت: اساس فعالیت‌ها بر این است تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با اجرای طرح شفافیت فرآیندها آن قدر شفاف باشد که شهروندان بتوانند به خوبی از حقوق خود اطلاع داشته باشند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی در حوزه شهرسازی اجرا می‌شود و این اتفاق بخش مهمی از طرح شفافیت است، به دلیل اینکه بسیاری از آسیب‌ها، سو جریان‌ها و رانت‌های اطلاعاتی در این نقطه متمرکز شده بود.

مصور خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح رانت‌ها شکسته شود، در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای این کار تعبیه شده و سیستم نیز آماده بارگذاری است تا شهروندان با مراجعه به سامانه بتوانند عوارض را پرداخت کرده و بعد از آن به شهرداری مراجعه کنند.

کد خبر 581083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.