پدیده "دوچرخه‌سواری ارواح" گریبان‌گیر آرهوس دانمارک

آرهوس دانمارک به‌تازگی با پدیده‌ای به نام "دوچرخه‌سواری ارواح" مواجه شده است که طی آن دوچرخه‌سواران در مسیر مخالف تردد ترافیک حرکت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آیا تا به حال، نام "رانندگی ارواح" را شنیده‌اید؛ عمل غیرقانونی رانندگی وسیله نقلیه در خطوط اشتباه و خلاف جریان ترافیک. حال به نظر می‌رسد این عبارت نه‌تنها برای خودرو بلکه طی ماه‌های اخیر به دوچرخه‌ها نیز اطلاق می‌شود، به طوری‌که کلمه "دوچرخه‌سواری ارواح" وارد دایره واژگان ترافیکی شده است.

در جامعه‌ای مانند دانمارک که دوچرخه‌سواری محبوبیت بالایی دارد، این پدیده بحث‌ها و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است، به طوری‌که اخیراً مطالعه‌ای نشان می‌دهد که آرهوس، دومین شهر بزرگ دانمارک، مکان بدنامی برای دوچرخه‌سواری ارواح شده است و از هر پنج دوچرخه‌سوار یکی در مسیر مخالف و به طور خطرآفرین دوچرخه‌سواری می‌کند.

پدیده "دوچرخه سواری ارواح" گریبانگیر آرهوس دانمارک

تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با حرکت دوچرخه‌سواران می‌تواند به عنوان یک مشاوره خوب برای برنامه‌ریزان شهری باشد تا بتوانند نحوه طراحی شهرها را به صورت ایمن در نظر بگیرند. هرچند باید در نظر داشت که شهروندان نیز دارای اختیار هستند و باید مسئول رفتار خود باشند. واقعیت این است که دوچرخه‌سواران ارواح در مقایسه با کسانی که قوانین جاده را رعایت می‌کنند، هفت برابر بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار می‌گیرند.

مطالعه جدید نشان داد که میانگین مشخصات "دوچرخه‌سوار ارواح" مردان جوان بین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند که کلاه ایمنی بر سر ندارند و معمولاً برای رسیدن به محل کار یا کلاس عجله دارند. علاوه بر این، بیشتر دوچرخه‌سواری ارواح صبح‌ها (۷:۰۰-۹:۰۰) و بعدازظهرها (۱۳:۰۰-۱۸:۰۰) رخ می‌دهد.

آرهوس یکی از دوچرخه‌دوست‌ترین شهرهای دانمارک است که به تازگی برای ترویج هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری و افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران، ۷.۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید احداث کرده بود.

پدیده "دوچرخه سواری ارواح" گریبانگیر آرهوس دانمارک

کد خبر 581082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.