پیشرفت ۳۳ درصدی نهضت ملی مسکن در اصفهان/ تعداد واحدها متناسب با متقاضیان افزایش می‌یابد

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دو طرح اقدام و نهضت ملی مسکن، تاکنون ۳۳درصد در استان پیشرفت داشته است، گفت: در هر مرحله از ثبت‌نام با توجه به تعداد افراد متقاضی امکانات ایجاد می‌شود و در هر شهری که تعداد متقاضیان افزایش یابد، تعداد واحدها نیز افزایش می‌یابد.

غلامرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دو طرح اقدام و نهضت ملی مسکن، تاکنون ۳۳ درصد در استان اصفهان پیشرفت داشته و در بین شهرهای استان که این دو طرح در آن در حال اجرا است، شاهین‌شهر بیشترین درصد پیشرفت را داشته است.

وی افزود: در استان اصفهان، ۶۴۱۸ واحد در قالب این طرح‌ها در دست ساخت است که به سه نحو ساخته می‌شود؛ برخی از این واحدها کاملاً توسط بخش دولتی ساخته می‌شود، برای ساخت بخشی از این واحدها دولت زمین رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و بخشی از واحدها نیز توسط پیمانکار ساخته می‌شود.

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در اخذ پروانه پروژه‌ها، استان اصفهان در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارد، پس از آن استان‌های هرمزگان و خوزستان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در اخذ تسهیلات، استان اصفهان پس از فارس در رتبه دوم و هرمزگان در رتبه سوم قرار دارد؛ همچنین در بخش اجرای فونداسیون اصفهان پس از قم و هرمزگان در رتبه سوم قرار دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: تعداد ثبت‌نامی‌های نهضت ملی در استان اصفهان چندین برابر تعداد واحدها است. هنوز پالایش ثبت‌نامی‌ها نهضت ملی در استان اصفهان در حال انجام است؛ بنابراین تعداد متقاضی واحدها متغیر است. برخی افراد نیز به دلیل مسائلی همچون تشابه اسمی واجد شرایط ثبت‌نام نیستند که پس از اعتراض، سامانه شرایط آن‌ها را تأیید می‌کند و به مجموع متقاضیان افزوده می‌شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، در هر مرحله پس از نهایی شدن تعداد متقاضیان، زیرساخت‌های لازم برای ساخت واحدها تأمین می‌شود. اکنون امکانات موجود کمتر از تعداد متقاضیان است اما در حال برنامه‌ریزی برای توسعه امکانات هستیم.

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در هر مرحله از ثبت‌نام با توجه به تعداد افراد متقاضی امکانات ایجاد می‌شود و در هر شهری که تعداد متقاضیان افزایش یابد امکانات برای ساخت واحدها افزایش می‌یابد؛ همچنین در برخی از شهرها امکانات بیشتر از تعداد متقاضیان است.

کد خبر 581045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.