طرح جدید جمع‌آوری زباله‌ها منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جدید شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماند تر منجر به تعدیل نیرو و کاهش پرداختی به کارکنان شهرداری نمی‌شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح جدید شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماند تر در روزهای هفته، اظهار کرد: انجام این برنامه برای ارائه خدمات شهری بهتر و بیشتر به شهروندان است و مجموعه‌ای که این وظیفه را بر عهده دارند باید با نظم و انضباط این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه توجه شهروندان به این مسئله منجر به تمیز بودن و ایمن نگه داشتن شهر اصفهان می‌شود، ادامه داد: با طرح جدید جمع‌آوری زباله‌های شهری باید شهروندان در همان روزها و ساعت‌های مقرر زباله‌ها را برای جمع‌آوری بیرون بگذارند و نسبت به تمیز نگه داشتن شهر اقدام کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ضروری است شهروندان نسبت به این نظم و انضباط مقید باشند و در روزها و ساعت‌های تعیین شده زباله‌ها را برای جمع‌آوری بیرون بگذارند؛ تحقق این برنامه نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش به شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جدید شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماند تر در شهر اصفهان منجر به تعدیل نیرو، کاهش هزینه و کاهش پرداختی به کارکنان نمی‌شود، گفت: با ارائه این نوع خدمات قصد کاهش نوع خدمت در حوزه خدمات شهری به شهروندان را نداریم و تاکنون چنین بحثی مطرح نشده و تصمیمی نیز گرفته نشده است.

اجرای طرح جدید جمع‌آوری پسماند تر در اصفهان از ۴ تیرماه

قربانی خاطرنشان کرد: انجام این برنامه برای ایجاد نظم و انضباط بیشتر در کلان‌شهر اصفهان است، در برنامه جدید اگر شهروندان زباله‌های شهری را غیر از ساعت‌های مقرر بیرون بگذارند دیگر جمع‌آوری نمی‌شود، لازم است بدانیم در طرح جدید جمع‌آوری پسماند تر، زباله‌ها به جای روزهای زوج و فرد تقویمی طبق روزهای زوج و فرد هفته جمع‌آوری می‌شود و این طرح از چهارم تیرماه کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان به این مسئله بی‌توجه باشند آسیب آن بیشتر شامل حال خود آنها می‌شود، افزود: لازم است شهروندان در ساعت‌ها و روزهای زوج یا فرد تعیین شده در هفته زباله‌ها را برای جمع‌آوری بیرون بگذارند تا نسبت به ارائه این نوع خدمت شهری در شهر اصفهان مشکلی ایجاد نشود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در طرح جدید، تعداد روزهای جمع‌آوری زباله‌های شهری تفاوت چندانی با طرح قبلی ندارد، علاوه‌بر اینکه در شش ماهه اول سال جمع‌آوری زباله‌های شهری برای روز سی‌ویکم هر ماه تکلیف نامشخصی داشت، در شرایط فعلی وضعیت این موضوع مشخص شده است و تنها روزهای جمعه زباله جمع‌آوری نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام افراد باید بپذیرند که هزینه‌های انجام جمع‌آوری پسماند از جمله حمل‌ونقل، نگهداری و هزینه‌های تبدیل زباله به شدت افزایش یافته است.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید زباله‌ها در شهر از حد استاندار بالاتر است، استاندارد تولید روزانه زباله در دنیا برای هر نفر حدود ۱۰۰ گرم است، در حالی که این رقم در شهر اصفهان برای هر نفر حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم در روز است.

وی تصریح کرد: باید شهروندان نسبت به سلامت خودشان اولویت بیشتری نسبت به موارد دیگر قائل باشند، رعایت این مسائل موجب افزایش بهداشت سلامت می‌شود که به همکاری شهروندان نیاز دارد، مجموعه مدیریت شهری هم در راستای این موضوع از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و شهروندان نگران این مسئله نباشند.

کد خبر 581016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.