۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
خادمِ حاجت روا شده امام رضا (ع) 

کاربران توئیتر به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) اقدام به انتشار عکس‌های شهید حاج قاسم سلیمانی با لباس خادمی امام رئوف (ع) کردند، فرمانده شهیدی که روایت دلدادگی‌اش به ثامن‌الحجج(ع) زبانزد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دلدادگی شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به ثامن‌الحجج (ع) او را ملبس به لباس فرم خادمی آستان مقدس رضوی کرده بود.

از زمانی که لباس خدمت بر تن سردار دل‌ها نشست، عشق به حضرت، او را از همه تعلقات دنیوی رهاند و لباس خدمت به این مضجع شریف همچون جامه اخلاص، او را متواضع‌تر از هر زمان دیگری جلوه داد.

سردار شهید سلیمانی بیشتر وقت خود را در مأموریت خارج از کشور می‌گذراند و قادر نبود در روزهای خاص برای گذراندن دوره خدمت خود، در حرم مطهر رضوی حضور یابد، اما هر زمان که توفیق تشرف پیدا می‌کرد مانند کبوتران بر گرد ضریح می‌چرخید تا رسم خادمی را ادا کند.

حاج قاسم تنها فرد غیرروحانی بود که در مراسم غبارروبی حرم مطهر امام رضا (ع) حضور پیدا کرد. سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام اسبق تولیت آستان قدس رضوی در این‌باره گفته است: «در زمان غبارروبی از مضجع مطهر حضرت امام رضا (ع) از شخصیت‌ها، مراجع و علما دعوت می‌شود و در یکی از این مراسم از سردار شهید حاج قاسم در یکی از این مراسم‌ها دعوت شده بود. همچنین در کل مراسم غبارروبی در این سال‌ها مقام معظم رهبری، مراجع و علما می‌آمدند و آن لباس سفید را می‌پوشیدند و داخل مضجع مطهر حضرت امام رضا (ع) می‌شدند و برای نخستین بار بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم غبارروبی یک غیرروحانی حضور پیدا کرد. حاج قاسم زمانی که وارد حرم مطهر شد، آیت‌الله رئیسی از داخل ضریح به من گفتند که به حاج قاسم بگویید بیایند داخل و حاج قاسم از درب کوچکی که باز شده بود، وارد شدند و همان جا نشست و پیشانی خود را گذاشتند و شروع به گریه کردند.

همچنین زمانی که به داخل مضجع مطهر حضرت امام رضا (ع) ورود پیدا کرد، چنان گریه کرد که بقیه را هم به گریه انداخت و در واقع آن لحظه حاج قاسم خودش نبود و حس عجیبی داشت.»

پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و چهار هم‌رزم شهیدش نیز در روضه منوره امام رضا (ع) طواف داده شد.

کاربران توئیتر به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) اقدام به انتشار عکس‌های شهید حاج قاسم سلیمانی با لباس خادمی امام رئوف (ع) کردند تا یاد و خاطره یکی از خادمان با اخلاص امام رضا (ع) که فدایی راه اهل‌بیت (ع) شده بود، را گرامی بدارند.

کاربری با نام حاج کرار نوشت: «خادم حاجت روا شده امام رضا (ع)»

خادم حاجت روا شده امام رضا (ع) 

کاربر دیگری نیز نوشت: «سردار حاج قاسم سلیمانی اولین کسی بود که وارد ضریح نورانی آقا امام رضا (ع) شد.»

خادم حاجت روا شده امام رضا (ع) 

کد خبر 580995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.