«حج» فرصتی برای جهاد تبیین درباره بلای صهیونیسم

یک کارشناس حوزه غرب آسیا گفت: مراسم حج، فرصت مناسبی است تا زائران کشورهای اسلامی با گفت‌وگوهای آشکارساز و آگاهی‌سازی سیاسی و اجتماعی و در یک عبارت کلی در قالب جهاد تبیین نسبت به بلای صهیونیسم شفاف‌سازی کنند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج اظهار کرد: پس از دو سال تعطیلی حج به‌واسطه همه‌گیری کرونا، شرایط برای گردهمایی دوباره زائران مسلمان از سراسر دنیا فراهم آمده است و طبعاً باید از این فرصت برای همزیستی و اتحاد جهان اسلام استفاده کرد. وحدت مسلمانان یکی از محورهای مورد تاکید رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران حج امسال بود.

وی افزود: بیانات رهبری در این دیدار هم جنبه عبادی و هم جنبه سیاسی داشت. در حوزه توصیه‌های عبادی به‌صورت مصداقی روی موضوع خرید هدیه اشاره و تاکید کردند که بهترین سوغاتی در این سفر توجه به مسائل معنوی است.

این کارشناس حوزه غرب آسیا تاکید کرد: شاید مهم‌ترین فراز فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان نسبت به مسئله دشمن‌شناسی بود. دولتمردان بعضی کشورهای عربی در شرایطی بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی، اسلامی و ملی به فکر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی افتادند که جهان اسلام درگیر انواع و اقسام فتنه‌انگیزی رژیم اشغالگر قدس است. بدون تردید اقدام این مقامات سیاسی برای مصالحه با اسرائیل ناشی از خواست آمریکا است و نه‌تنها هیچ سودی برای این کشورها ندارد بلکه رژیم صهیونیستی در صورت تداوم این وضعیت از هیچ کوششی برای ضربه زدن به منافع مسلمانان جهان فروگذار نخواهند کرد و ادامه این روند جز ایجاد فرصت برای استعمار و استثمار بیشتر رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی برای جهان اسلام نخواهد داشت.

صدرالحسینی ادامه داد: مراسم حج، فرصت مناسبی است تا زائران کشورهای اسلامی با گفت‌وگوهای آشکارساز و آگاهی‌سازی سیاسی و اجتماعی و در یک عبارت کلی در قالب جهاد تبیین نسبت به بلای صهیونیسم شفاف‌سازی کنند. این گفت‌وگوها می‌تواند در سطوح مختلف بین زائران کشورهای اسلامی، مدیران کاروان‌ها، علما و اندیشمندان دینی صورت گیرد. در ایام حج بسیاری از جلسات علمایی و کارشناسی بین اندیشمندان اسلامی شکل می‌گیرد و این امکان مهیا است که خطر صهیونیست به‌صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: طبعاً این نوع تعاملات و ارتباطات میان فرهیختگان کشورهای اسلامی می‌تواند بعد از مراسم حج نیز استمرار پیدا کند و زمینه برای حل موضوعات و مشکلات اساسی جهان اسلام فراهم شود و گام‌های بلندی برای نزدیکی قلوب مسلمانان برداشته شود. یکی دیگر از نکات مورد تاکید رهبری موضوع حفظ امنیت زائران در ایام برگزاری مناسک حج بود.

این کارشناس حوزه غرب آسیا تصریح کرد: در سال‌های گذشته متأسفانه به دلیل بی‌مبالاتی کشور میزبان زائران بعضی از کشورهای مختلف اسلامی به‌ویژه ایران به شهادت رسیدند. دولت عربستان باید متعهد شود که امنیت و سلامت حجاج را از روز اول ورود تا آخرین روز خروج از این کشور تأمین کند.

کد خبر 580976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.