مواد غذایی مفید برای درمان علائم کرونای طولانی‌ مدت

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که به‌منظور بهبود حس بویایی و چشایی خود از مواد غذایی با رایحه‌ و طعم‌ قوی استفاده کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرونای طولانی‌مدت برای توصیف علائمی استفاده می‌شود که بیش از چهار هفته پس از آلوده شدن فرد به ویروس کرونا باقی می‌ماند.

علائم جسمی و ذهنی احتمالی کووید طولانی‌مدت شامل خستگی، تنگی نفس، مه مغزی، اضطراب، افسردگی و درد عضلانی می‌شود. پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در بهبود این علائم دارد؛ بعضی از مواد غذایی به بازسازی عضلات کمک می‌کند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و منجر به افزایش سطح انرژی افراد می‌شود.

غلات کامل برای رفع خستگی

خستگی یکی از علائم کووید طولانی‌مدت است، نوع کربوهیدراتی که روزانه مصرف می‌کنید، می‌تواند بر سطح انرژی بدن تأثیر بگذارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات ساده به بهبود خلق و خو کمک می‌کند و خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. مصرف کربوهیدرات‌های غلات کامل که شامل جو کامل، گندم کامل، چاودار سبوس‌دار، ارزن، جو کامل، کینوا و برنج قهوه‌ای می‌شود به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک می‌کند.

رایحه‌ها و طعم‌های قوی برای بهبود حس بویایی و چشایی

یکی دیگر از علائم رایج کووید طولانی‌مدت از دست دادن یا تغییر حس بویایی و چشایی است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که به منظور بهبود حس بویایی و چشایی خود از مواد غذایی با رایحه‌ها و طعم‌های قوی استفاده کنید. بدین منظور افراد می‌توانند ادویه‌ها یا مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. اختلال در حس بویایی و چشایی باعث مختل شدن اشتها می‌شود به طوری که ممکن است افراد تمایل به مصرف غذا نداشته باشند. اگر به دلیل کم اشتهایی ناشی از اختلال در حس بویایی و چشایی در حال کاهش وزن هستید، سعی کنید هر چند ساعت یک بار مقدار کمی غذا بخورید.

غذاهای سرشار از فیبر و پروبیوتیک برای سلامت روده

سلامت روده برای سیستم ایمنی بسیار اهمیت دارد، بنابراین لازم است تعادل میان باکتری‌های خوب و بد روده حفظ شود، مصرف غذاهای سالم به حفظ میکروبیوم‌های روده و تعادل میان باکتری‌های خوب و بد کمک می‌کند. توصیه شده است که به منظور حفظ سلامت روده از مواد غذایی سرشار از فیبر مانند سبزیجات، آجیل، دانه‌ها و غذاهای پروبیوتیک مصرف کنید. سبزیجات مفید در این زمینه شامل کلم، کلم پیچ، پیاز و سیر می‌شود. ماست نیز به حفظ باکتری‌های مفید روده کمک شایانی می‌کند، مکمل‌های پروبیوتیک نیز می‌توانند باعث بهبود مشکلات روده ناشی از کرونای طولانی مدت شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D در بدن خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند و از نارسایی حاد تنفسی نیز رنج می‌برند، بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

کد خبر 580907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.