دوستارلیماب داروی جدید سرطان + جزییات کشف درمان با dostarlimab

درمان سرطان با داروی جدید دوستارلیماب امکان‌ پذیر شده است؛ کشف داروی جدید سرطان در روزهای اخیر مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوستارلیماب (dostarlimab) یک داروی ایمنی درمانی است که در درمان سرطان آندومتر استفاده می‌شود؛ اما پیش از این برای درمان سرطان رکتوم مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر این دارو بر بیماران مبتلا به سرطان رکتوم مطالعه جدیدی انجام داده و ۱۲ بیمار که به این نوع سرطان مبتلا بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه طی شش ماه از این دارو استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که همه ۱۲ بیمار شرکت‌کننده در این مطالعه پس از مصرف داروی دوستارلیماب (dostarlimab) طی یک دوره شش ماهه بهبود یافتند؛ به طوری که شش ماه پس از قطع مصرف دارو، سرطان در آن‌ها ناپدید شد و با معاینه فیزیکی، آندوسکوپی، پت اسکن (PET) یا اسکن MRI قابل تشخیص نبود.

داروی دوستارلیماب (dostarlimab) با آشکار کردن سلول‌های سرطانی به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا آن‌ها را شناسایی کند و سپس از بین ببرد. بیماران هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در طول درمان شش ماهه خود تجربه نکردند؛ البته محققان معتقدند لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و نباید تصور کرد که سرطان برای همیشه از بین رفته است.

بیماران دو سال پس از مطالعه نیز هیچ علائمی از بروز مجدد سرطان نشان ندادند و هیچ‌کدام از افراد شرکت‌کننده در مطالعه هنوز تحت شیمی درمانی یا عمل جراحی قرار نگرفته‌اند.

کد خبر 580892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.