پلیس فرانسه اعتراف به "شکست" کرد!

جدال رئال مادرید و لیورپول با صحنه های خطرناکی در خارج از ورزشگاه دو فرانس همراه بود که منجر به دخالت‌ پلیس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس پاریس برای فینال لیگ قهرمانان اروپا اعتراف می‌کند که ممکن است در ادعای اولیه خود مبنی بر وجود بیش از ۴۰ هزار بلیط جعلی در خارج از ورزشگاه دو فرانس اشتباه کرده باشد و گفت که تلاش امنیتی قبل از مسابقه با "شکست" همراه بوده است.

هواداران هر دو باشگاه قبل از مسابقه فینال در ورزشگاه استاد دو فرانس در ۲۸ مه (هفتم خرداد) با رفتارهای خشن مواجه شدند و از آن زمان مجبور شدند با اتهامات مناقشه برانگیز مقامات فرانسوی مبنی بر رفتار نادرست آنها برخورد کنند.

از گاز اشک آور و اسپری فلفل برای بچه‌ها استفاده شد، زیرا این کار بخاطر تلاش برای عقب راندن جمعیت و جلوگیری درگیری، انجام شد، در حالی که گفته می‌شود تعداد زیادی از هواداران توانستند بدون بلیط وارد ورزشگاه شوند.

پلیس پاریس چه گفته است؟

دیدیه لالمان، بخشدار پلیس پاریس، مسئول سازمان دهی خارج از ورزشگاه بود و اکنون از صحنه‌های دلخراش ابراز پشیمانی کرده است. با این حال، او اصرار داشت که استفاده از چنین اقدامات شدید تنها راه برای جلوگیری از تشدید وضعیتی است که می‌تواند منجر به تلفات شود. آقای لالمان به سنای فرانسه گفته است: «این بدیهی است که کار ما با شکست همراه بود، زیرا مردم تحت فشار قرار گرفتند یا مورد حمله قرار گرفتند، حتی اگر ما به آنها امنیت بدهیم». "من کاملاً آگاهم که افرادی که با حسن نیت عمل می‌کردند، حتی خانواده‌ها، با گاز اشک آور آسیب دیدند. برای این موضوع بسیار متأسفم. اما راه دیگری وجود نداشت."

وی در مورد ادعای خود مبنی بر تعداد بلیت‌های جعلی در خارج از محل برگزاری، از اظهارات قبلی عقب نشینی کرد و گفت: «ممکن است در رقم ۳۰ تا ۴۰ هزار [هواداران با بلیت‌های جعلی] که به وزیر [کشور] دادم اشتباه کرده باشم. از نقطه نظر عملیاتی، اگر حدود ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ هزار باشد، چیزی را تغییر نمی‌دهد.

بعد از آنچه اتفاقی می‌افتد؟

هواداران لیورپول همچنین از عوامل منطقه سنت دنیس شکایت کردند که ظاهراً گوشی‌ها و ساعت‌ها را بعد از بازی با ضربات چاقو به سرقت بردند. آقای لالمان در ادامه قول داد که کسانی را که مستقیماً مسئول خشونت در ورزشگاه دو فرانس بودند شناسایی و آنها را به دست عدالت بسپارد.

اکنون تحقیقات یوفا برای تعیین علت دقیق هرج و مرج در حال انجام است و نهاد اصلی حاکم اروپا نیز پس از مقصر دانستن هواداران بدون بلیت، از سایرین عذرخواهی کرده است.

کد خبر 580867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.