اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: طرح جدید جمع‌آوری زباله به صورت یک روز در میان در سطح شهر گلپایگان در حال اجرا است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با افزایش جمعیت و گسترده‌تر شدن حریم شهری گلپایگان، کار جمع‌آوری زباله دیگر با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: یکی از مشکلات طرح‌های سنتی جمع‌آوری زباله، تأخیر در جمع‌آوری زباله از نقاط مختلف شهر بود؛ زباله‌ها در منزل شهروندان باقی می‌ماند و آنان مجبور می‌شدند کیسه‌های زباله خود را به سطل‌های بزرگ سر کوچه انتقال دهند که موجب دسترسی جوندگان و حیوانات به زباله‌ها و پخش زباله توسط حیوانات می‌شد.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه از بیستم خردادماه سال جاری جمع‌آوری زباله از محله‌های گلپایگان با برنامه‌ریزی جدید (یک روز در میان) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح، شهر گلپایگان به دو بخش شمالی و جنوبی و ۹ منطقه تقسیم شده است و جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۱ تا ۲۴ هر شب در پنج منطقه شمالی در یک روز و چهار منطقه جنوبی در روز بعد انجام می‌شود.

شکرزاده تأکید کرد: چنان‌چه زباله‌ها در زمان مقرر جمع‌آوری نشود، شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زباله‌ها در دو فاز انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای فاز نخست استانداردسازی نحوه جمع‌آوری زباله و فاز دوم تفکیک زباله از مبدا است، روزانه ۳۵ تن زباله در سطح شهر گلپایگان جمع‌آوری می‌شود و به کارخانه بازیافت انتقال پیدا می‌کند تا پس از انجام فرآیندهای لازم به کود کمپوست تبدیل شود.

شهردار گلپایگان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ماهانه ۱۰۰ تن زباله قابل بازیافت جمع‌آوری شود.

کد خبر 580817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.