متروپل، مشتی نمونه خروار/ برخورد با ساختمان‌های ناایمن اصفهان

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «متروپل، مشتی نمونه خروار»، «برخورد با ساختمان‌های ناایمن اصفهان / نواقص پروژه بزرگراه شمالی کرج»، "رفع مشکلات شهر در گرو همکاری سایر دستگاه‌ها" «سوت‌زنی از افشاگری به دور است»، «در برخورد با ساختمان‌های ناایمن شهر چه باید کرد»، «اجرای پروژه شهید کیانی گشوده شدن دریچه‌ای به سوی اهواز نوین»، «اجرای آخرین بند از طرح شفافیت، تا پایان خردادماه»، «خط سبز گردشگری سمنان، اندر خم یک کوچه»، «وظیفه شهرداری در قانون جوانی جمعیت و خانواده» و «شورای ششم در تلاش برای انتخاب شهردار تالش» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پربازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

متروپل، مشتی نمونه خروار

"متروپل، مشتی نمونه خروار" از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدیدهای پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

محمد آخوندی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت رفع خرابی‌های متروپل آبادان، گفت: خرابی‌ها و ویرانی‌هایی که دولت رئیسی از دولت قبل تحویل گرفته و باید در این شرایط سخت اوضاع را سر و سامان دهد. امیدوارم دولت در حل و فصل مشکلات توفیق یابد.

رفع مشکلات شهر در گرو همکاری

عطاالله حسین‌پور، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: همکاری بین مسئولان استان زمینه‌ساز رفع مشکلات شهر خواهد شد. ۸۰ درصد مشکلات استان در جلسات با مدیران مطرح می‌شود. جایگاه شوراهای اسلامی در سطح شهرستان‌ها و استان بسیار حائز اهمیت است و این مهم با هماهنگی و همکاری میان شوراهای اسلامی محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: مدیران در سطح شهرستان باید دغدغه‌های مردم را در اولویت قرار دهند، همچنین همکاری بین مسئولان استان رفع مشکلات را به دنبال دارد.

سوت‌زنی از افشاگری به دور است

از پرمخاطب‌ترین اخبار پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته پیش گذشته " سوت‌زنی از افشاگری به دور است" بود.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی واسطه‌ای است تا مدیریت شهری بتواند نقاط ضعف خود را بهتر شناسایی کند، قطعاً این سامانه اصلاح‌کننده است و تأثیر بسزایی در ایجاد شفافیت دارد.

وی افزود: شورای ششم شهر اصفهان با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در حال مبارزه با فساد است و راه‌اندازی این سامانه در راستای قول‌های گذشته مدیریت شهری به شهروندان است. در حال حاضر سامانه سوت‌زنی فعال است و شهروندان اگر مسئله‌ای دارند می‌توانند در سایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان به این سامانه مراجعه کنند و موارد را ارائه دهند.

برخورد با ساختمان‌های ناایمن اصفهان / نواقص پروژه بزرگراه شمالی کرج

نحوه برخورد با ساختمان‌های ناایمن شهر، شورای ششم در تلاش برای انتخاب شهردار تالش، سرنوشت کمک دولت به شهرداری پلدختر، رسیدگی به محله نفرآباد تهران در اولویت مدیریت شهرداری، اجرای آخرین بند از طرح شفافیت، تا پایان خردادماه و نواقص پروژه بزرگراه شمالی کرج در بسته خبری این هفته پارلمان منتشر شد و جزو پربازدید اخبار پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

اجرای پروژه شهید کیانی گشوده شدن دریچه‌ای به سوی اهواز نوین

غلامرضا شانه‌سازان، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پروژه شهید مدافع حرم محمد کیهانی دریچه‌ای به سوی اهواز نوین گشوده است. شهروندان " کمپلو" سال‌ها در انتظار تسهیل در تردد و مسیرهای دسترسی خود بودند، با افتتاح این پروژه دسترسی به این منطقه سریع‌تر و کوتاه‌تر شد.

وی افزود: امروز پروژه بلوار شهید مدافع حرم محمد کیهانی در منطقه " کمپلو" افتتاح شد، اهواز جدید با طراحی جدید و بر اساس اصول مهندسی و شهرسازی در آینده ساخته می‌شود. اجرای این پروژه در این منطقه نویدبخش اتفاقات خوبی برای شهر است، امیدواریم چنین پروژه‌هایی ادامه داشته باشد و در هفته‌ها و ماه‌هایی آینده شاهد خبرهای خوبی برای اهواز باشیم.

اجرای آخرین بند از طرح شفافیت، تا پایان خردادماه

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از برنامه الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه اجرا شده و تا پایان خردادماه امسال تکمیل می‌شود، گفت: این بند به عنوان آخرین بخش طرح شفافیت اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسیر شورای اسلامی شهر اصفهان با طرحی که در این دوره مصوب کرد یک مسیر منطقی و با آرامش است که تمام ضوابط و چهارچوب‌های قانونی در آن رعایت می‌شود، حدود پنج ماه روی طرح کار شده و بیش از دو ماه نیز شورای ششم روی این برنامه زمان گذاشته است تا به صورت منطقی و دقیق تمام موضوع‌های اجرایی اتفاق بیفتد.

خط سبز گردشگری سمنان، اندر خم یک کوچه!

" خط سبز گردشگری سمنان، اندر خم یک کوچه" نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

امروزه صنعت گردشگری به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شده است و در دهه‌های اخیر شاهد افزایش رشد بازار جهانی گردشگری بوده‌ایم، توسعه صنعت گردشگری برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی مانند بیکاری مواجه هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حسین موسوی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در خصوص خط سبز گردشگری این شهر گفت: پروژه خط سبز گردشگری یا همان محور گردشگری سمنان-درجزین-مهدیشهر-شهمیرزاد طرحی بسیار مطلوب و ارزشمند در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری شهرهای سمنان، درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد است که از چندین سال پیش تاکنون مسکوت مانده است و می‌طلبد تا با توجه و پیگیری ویژه مسئولان ذی‌ربط اجرایی شود.

وی تاکید کرد: حدود هفت سال پیش شرکتی مشاور برای طراحی این مسیر به عرصه‌های مشترک شهرهای مسیر مذکور ورود کرد که نتوانست پایدار بماند و کار را به سرانجام برساند؛ لذا در دوره جدید مدیریت شهری با بررسی‌های انجام شده در شورای اسلامی شهرستان سمنان و با نشستی که با اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر انجام شد، توسعه این محور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تا زمانی که مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برای توسعه این مسیر اعطا نشده، اقدامی انجام نشود.

در برخورد با ساختمان‌های ناایمن شهر چه باید کرد؟

مصطفی نباتی‌نژاد، عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برخورد با ساختمان‌های ناایمن در شهرها، گفت: برای اینکه شاهد اتفاقات ناگوار مانند متروپل نباشیم باید اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را در برخورد با ساخت‌وسازها انجام دهیم.

وی در مورد وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان و برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای رسیدگی به این معضل، افزود: می‌توان سه مواجه با این پدیده داشت، یکی مواجه منفعلانه است، یعنی همان اتفاق‌هایی که در مجموعه‌های مختلف کشور مانند مجموعه پلاسکو و متروپل شاهد آن بودیم و احتمال دارد این اتفاق در شهرهای دیگر کشور نیز رخ دهد.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مواجه دیگر با ساختمان‌های ناایمن در شهر برخورد فعال است و در این راستا باید ساختمان‌ها هر چه سریع‌تر شناسنامه‌دار شود، ساختمان‌هایی که از قبل ساخته شده است، احتمال دارد تمام مجوزهای لازم و جزئیات پویا را نداشته و آزمایش مکانیک پاک روی آن انجام نشده باشد، در این بخش نیاز است که تست‌هایی در نظام مهندسی انجام و بعد مجوز ساخت به مالکان داده شود یا در حال ساخت نظارت‌های لازم انجام گیرد.

وظیفه شهرداری در قانون جوانی جمعیت و خانواده چیست؟

"وظیفه شهرداری در قانون جوانی جمعیت و خانواده" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص قانون جوانی جمعیت و خانواده، گفت: طبق این قانون برای هر دستگاه وظایفی تعریف شده است. در این قانون وظایف و رسالت شهرداری‌ها شامل دو بخش است، نخست به عنوان یک نهاد عمومی و دوم در جایگاه یک سازمان، رسالت‌هایی را در قبال بانوان شاغل خود در شهرداری دارد.

وی تاکید کرد: کمیته بانوان زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر فعالیت می‌کند. عمده‌ترین وظیفه کمیته بانوان این است که پیرامون دغدغه‌ها، مسائل و چالش‌های بانوان در شهر اصفهان و درباره اینکه چگونه آنها می‌توانند در شهر زیست بهتری داشته باشد، تفکر و تدبر کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در حقیقت توسعه امکانات شهری باید به نحوی باشد که بانوان بتوانند بهتر از آن استفاده کنند، البته در این راستا فعالیت‌های خوبی در گذشته انجام شده است.

شورای ششم در تلاش برای انتخاب شهردار تالش

رسول برهانی، رئیس شورای اسلامی شهر تالش با بیان اینکه انتخاب شهردار این شهر نیازمند دقت و بررسی بیشتر است، گفت: هنوز با اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار تالش به اجماع نظر نرسیده‌ایم.

وی افزود: ۱۷ نفر نامزد تصدی شهرداری تالش بودند که دو نفر از آنها انصراف دادند و جلسات شورای اسلامی شهر با محوریت بررسی برنامه‌های نامزدها به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود تا اعضای شورای اسلامی شهر بتوانند به راحتی نظرات خود را مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تالش تصریح کرد: انتخاب شهردار این شهر نیازمند دقت و بررسی بیشتر است، هنوز با اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار تالش به اجماع نظر نرسیده‌ایم و در صورت اتفاق نظر درباره انتخاب شهردار، جلسه‌ای برای اعلام نتیجه طی روزهای آینده به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 580814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.