ضرورت برندسازی جهانی، برای صنایع دستی اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه صنایع دستی اصفهان مهجور مانده است، بنابراین باید بیشتر به معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _نوزدهم خردادماه _ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان صنایع دستی، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و کاربردی با اقشار مختلف به ویژه هنرمندان در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت شورای دوره ششم، دیدارها و نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان و متخصصان شهر همچون هنرمندان آغاز شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وظیفه شهرداری ذاتاً انجام فعالیت‌های خدماتی و عمرانی در شهر است، اما با توجه به نیازهای موجود، این دستگاه در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) نیز بوده است نیز فعالیت می‌کند.

وی افزود: شهر اصفهان در عرصه صنایع دستی در کشور و جهان اسلام بی‌بدیل است که قطعاً حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر موید این ادعا است.

مهروی‌پور خاطرنشان کرد: رونق صنایع دستی نیازمند حمایت است؛ در این راستا وزارتخانه‌های صمت و میراث فرهنگی اقداماتی را انجام داده‌اند و که باید ادامه یابد، البته مدیریت‌های محلی همچون شوراها و دهیاری‌ها نیز اقداماتی را جهت حمایت از هنرمندان صنایع دستی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها در کنار حمایت‌های سایر دستگاه‌های متولی باید انجام گیرد، اظهار کرد: امروزه صنایع دستی اصفهان مهجور مانده است، بنابراین باید بیشتر به معرفی این ظرفیت به جهانیان از ابعاد مختلف بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر "جیپور" هند که در جهان به عنوان نخستین شهر صنایع دستی مطرح است، سالانه میلیاردها دلار از این طریق درآمد دارد؛ متأسفانه ایران و اصفهان از این عرصه عقب مانده که شاید از دلایل آن، نبود برندسازی است.‌

کد خبر 580750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.