اتحادیه اروپا به واتس اپ مهلت شفاف‌سازی داد

کمیسیون اتحادیه اروپا تا ماه جولای به واتس‌اپ مهلت داده تا نشان دهد آپدیت قوانین حریم خصوصی پیام‌رسان که در ماه ژانویه ارائه شده منطبق بر قوانین حمایت از مصرف‌کننده این منطقه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، آپدیت واتس‌اپ با شکایت‌های مختلفی از سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده در سراسر اتحادیه اروپا روبه‌رو شده است.

سازمان مصرف کننده اروپایی (BEUC) و شبکه اروپایی مقامات مصرف کننده اعلام کردند واتس‌اپ تغییرات را به طور واضح توضیح نداده و این امر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است.

این درحالی است که سازمان‌های مجری قانون در کشورهای اروپا قدرت اعمال تحریم بر شرکت‌های ناقض قوانین حمایت از مصرف کننده را دارند.

شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده که شامل سازمان‌های ناظر بر حمایت از مصرف کنندگان در سطح ملی کشورها است در ماه ژانویه نامه‌ای به واتس‌اپ فرستاد و خواستار شفاف‌سازی درباره آپدیت قوانین حریم خصوصی آن شده بود.

رگولاتورهای منطقه اعلام کردند پاسخ واتس‌اپ آن‌ها را متقاعد نکرده است، در نتیجه دومین نامه را برای شفاف‌سازی به شرکت ارسال کردند.

دیدیه ریندرز کمیساریای عدالت اروپا طی بیانیه‌ای در این باره نوشت: واتس‌اپ باید اطمینان حاصل کند کاربران دقیقاً متوجه شده‌اند با چه مواردی موافقت کرده‌اند و با چه شیوه‌ای از داده‌های خصوصی آن‌ها برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود، به خصوص چگونه از داده‌های آن‌ها برای ارائه سرویس به شرکای تجاری استفاده می‌شود.

کد خبر 580709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.