۹۸ تخته فرش دستباف توسط مددجویان اصفهانی بافته شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: مددجویان اصفهانی سال گذشته ۹۸ تخته فرش نفیس به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان بافتند.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اشتغال پایدار برای مددجویان هنرمند اصفهانی، در زمینه قالی‌بافی ازجمله طرح‌هایی است که با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های اشتغال خرد و خانگی، افزود: همکاری‌های مشترک با سازمان‌های مربوطه برای فروش و بسترسازی مناسب در زمینه این هنر کهن، از ملزومات ایجاد شرایط اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه سالانه به طور تقریبی نزدیک به هزار مترمربع فرش دستباف می‌تواند توسط مددجویان اصفهانی بافته شود، تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۹ مددجوی هنرمند، ۹۸ تخته فرش نفیس بافتند که پس از تحویل به ادارات این نهاد و برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری، به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان به فروش رسید.

وی گفت: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها به صورت نقدی، تلاش کرده است بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

کد خبر 580684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.