امور جاری شهرداری از سامانه سوت‌زنی جداسازی شده است

مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: در سامانه سوت‌زنی، موارد خاصی همچون درخواست پول خارج از ضوابط، دریافت رشوه، دلالی نظام‌مند، استفاده از بستگان در معاملات و پارتی‌بازی مطرح و امور جاری شهرداری از این سامانه جداسازی شده است.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تلاش دوره ششم مدیریت شهری مبنی بر شفافیت و مبارزه با فساد و تاکید شهردار اصفهان مبنی بر حفظ شأن شهر و شهرداری در این دوره، بحث راه‌اندازی سامانه‌های سوت‌زنی و شفافیت مطرح شد.

وی افزود: این تلقی در بین برخی شهروندان وجود داشت که در بعضی از بخش‌های شهرداری، انجام امور نیازمند وجود آشنا یا دلال است و باید پول غیرضابطه‌مندی در این خصوص پرداخت شود؛ حتی گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که بالغ بر دو برابر مبلغی که شهرداری دریافت می‌کند، سود این افراد و دلالان در حوزه صدور پروانه است که این موضوع آزاردهنده بود و باعث شده بود شخصیت شهرداری زیر سوال رود. در این راستا و پس از مصوبه دی‌ماه سال گذشته شورای اسلامی شهر مبنی بر تصویب «طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری»، شهرداری مکلف شد دو سامانه شفافیت برای دسترسی شهروندان به اطلاعات شهرداری ازجمله پیمانکاران، قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها و سامانه سوت‌زنی برای گزارش تخلفات توسط مردم را راه‌اندازی کند که متولی سامانه سوت‌زنی اداره کل بازرسی معرفی شد.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته نیز درگاه‌هایی برای اعلام تخلفات کارکنان شهرداری معرفی شده بود، اما سامانه سوت‌زنی از شهروندان مطالبه کرد که در صورت مشاهده تخلف در شهرداری آن را در این سامانه ثبت و در اداره شهر مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی نسبت به درگاه‌های دیگر، ضریب امنیت بیشتری دارد تا اعتماد شهروندان جلب شود، زیرا ممکن است به آبروی افراد خدشه‌ای وارد شود، تاکید کرد: در سامانه سوت‌زنی شش یا هفت مورد خاص همچون درخواست پول خارج از ضوابط، دریافت رشوه، دلالی نظام‌مند، استفاده از بستگان در معاملات و پارتی‌بازی مطرح و امور جاری شهرداری از آن جداسازی شده است.

زمانی گفت: یکی از کاربردهای سامانه سوت‌زنی، جلب اعتماد شهروندان مبنی بر اراده مبارزه با فساد در این دوره مدیریت شهری است که در طول سال‌های گذشته این اعتماد در سطح کشور و شهر اصفهان کاهش یافته بود؛ لذا امیدواریم تلاش‌های مدیریت شهری اصفهان به سمتی رود که این اعتماد افزایش یابد.

کد خبر 580654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.