رویای چهارگانه نابود شد!

لیورپول امسال فوق‌العاده بود، آن‌ها جام حذفی و کارابائو را فتح کردند اما در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا ناکام بزرگ لقب گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال لیورپول یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال جهان در فصل ۲۰۲۱-۲۲ بود، آن‌ها تحت هدایت یورگن کلوپ در آستانه فتح چهار گانه بودند اما موفق به تکمیل این مأموریت نشدند.

فصل، ممکن است با ناامیدی به پایان رسیده باشد، اما توصیف فصل لیورپول با عنوان چیزی غیر از "موفقیت" دشوار است. هواداران قرمزها در هر جامی که تیمشان بوده، روی بنر نصب شده در جایگاه "کُپ" نوشته بودند: «ما را رؤیا بساز» و تیم یورگن کلوپ دقیقاً این کار را انجام داد. هرگز یک باشگاه انگلیسی تا این حد به کسب جام در همه جبهه‌ها نزدیک نشده بود. همانطور که هست، آن‌ها باید فقط به یک دبل جام حذفی داخلی بسنده کنند، با ناامیدی در کسب جام لیگ برتر و به دنبال آن، شکستی تلخ در لیگ قهرمانان اروپا که ناامیدشان کرد. آنها به تاریخ سازی نزدیک بودند، اما دست آخر موفق نشدند. اما با این حال، یکشنبه گذشته، نیم میلیون هوادار برای یک رژه جشن به خیابان‌ها آمدند، که حکایت خودش را دارد، به خاطر آنچه لیورپول در این فصل به دست آورده، و خاطرات و لحظاتی که آنها به ارمغان آورده اند. شاید این چهارگانه فراتر از آنها ثابت شده باشد، اما با توجه به اینکه کلوپ آینده خود را حداقل تا سال ۲۰۲۶ به باشگاه متعهد کرده است، خوش بینی باید در آنفیلد زیاد باشد.
مطمئناً این تیم دوباره سرپا خواهد شد.

رویای چهارگانه، نابود شد!

بهتزین بازیکن فصل:

تقریباً انتخاب راحت بود. زمانی که ۳۱ گل به ثمر می‌رسانید، ۱۵ گل دیگر می‌سازید و کلی لحظات نفس گیر را خلق می‌کنید، تنها باید یک مدعی وجود داشته باشد و با این حال حتی محمد صلاح نیز اعتراف می‌کند که در این فصل، رقابت جدی داشته است. از ویرجیل فن دایک که پس از بازگشت از جدی ترین آسیب دیدگی زانو، معجزه کرده است. این مرد هلندی بیش از ۵۰ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد و فرم او، به خصوص در نیم فصل دوم، از بالاترین کیفیت برخوردار بود. همین امر را می‌توان در مورد سادیو مانه نیز گفت که از فوریه به بعد، جای را به عنوان مهاجم اصلی تیم بر عهده گرفت. درخشش ترنت الکساندر آرنولد در دفاع راست نمایان بود و همچنین حضور مطمئن آلیسون بکر در دروازه ثابت بود. همه آنها مطمئناً در تیم منتخب فصل PFA حضور خواهند داشت.

رویای چهارگانه، نابود شد!

گل فصل:

این فقط می‌تواند یکی از موارد مهم فصل خیره کننده صلاح باشد، و در نهایت ضربه او به منچسترسیتی در آنفیلد در ماه اکتبر، برنده جایزه شد. صلاح پشت محوطه جریمه پاس کرتیس جونز را دریافت کرد. او پشت به دروازه و سه مدافع را دنبال خود داشت اما با قدرت و مهارت، برناردو سیلوا را پشت سر گذاشت و البته فیل فودن و ژائو کانسلو را هم پشت سر گذاشت. او به درون محوطه رفت و توپ را با پای راست از کنار آیمریک لاپورت رد کرد و از کنار ادرسون و به گوشه دروازه شلیک کرد. این گل فوق العاده بود، یک گل مهم در بزرگترین بازی به ثمر رسید. صلاح در آن مقطع، در بهترین فرم خود بود و این گل همچنین شبیه گل و ضربه او مقابل واتفورد در بازی بعد از سیتی در لیگ برتر بود و بر این واقعیت تأکید داشت.

رویای چهارگانه، نابود شد!

بهترین بازی فصل:

انتخاب کنید! شاید شما از نابودی آرسنال در ماه نوامبر یا برد یک طرفه پنج بر صفر در واتفورد که یک ماه قبل بدست آمد، خوشتان آمده بود. شاید شکست اورتون در دسامبر مهم باشد، پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا در خارج از خانه مقابل پورتو و اتلتیکو مادرید، یا شکست شش بر صفر لیدز در فوریه؟ در مورد پیروزی نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچسترسیتی در ومبلی چطور؟ اما واقعاً، واقعاً، فقط یک پاسخ می‌تواند وجود داشته باشد؛ بازی ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ در ورزشگاه اولدترافورد. منچستریونایتد پنج بر صفر مقابل لیورپول شکست خورد. چهار گل در نیمه اول، پنج گل تا دقیقه ۵۰ زده شده بود. اگر واقعاً می‌خواستند، تیم کلوپ می‌توانست ۱۰ گل را به ثمر برساند. سال‌ها در مورد شب آن صحبت خواهد شد.

بدترین بازی فصل:

متأسفانه، این در آخرین بازی فصل باورنکردنی رخ داد. رفتار هواداران لیورپول (و رئال مادرید) قبل، حین و بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا کمی مایه شرمساری بود و واکنش یوفا و برخی سیاستمداران فرانسوی وضعیت بد را بدتر کرده است. با مشاهده تصاویر برخی از صحنه‌های خارج از ورزشگاه دو فرانس و شنیدن داستان‌های بی‌شماری دیگر از طرفداران، مهم است که این داستان اجازه ندارد بدون پاسخ بماند، مردم باید پاسخگو باشند. هیچ کس نباید به یک مسابقه فوتبال برود و در نهایت از امنیت خود یا بدتر از آن بترسد.

نتیجه گیری:

در مجموع، فصل ۲۰۲۱-۲۲ را باید با دید مثبت برای لیورپول دید. پس از کشمکش‌های فصل قبل، کلوپ و تیمش شخصیت و کیفیت قابل توجهی برای جمع بندی مجدد و بازگشت قوی‌تر از خود نشان دادند. طبیعتاً ناامیدی وجود خواهد داشت که آنها در دو رقابت بزرگ ناکام ماندند. عملکرد آنها در پاریس مقابل رئال مادرید بسیار ضعیف بود، در حالی که از دست دادن امتیازات بی مورد در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر در نهایت برای آنها گران تمام شد، حتی اگر آنها در مقابل یک تیم فوق العاده به نام منچسترسیتی، در سال جدید درخشان بودند.

نشانه‌هایی وجود دارد که روزهای خوب ادامه خواهد داشت. امضاهایی مانند ابراهیما کوناته، دیوگو جوتا و لوئیس دیاز که پس از ورودش در پایان ماه ژانویه خیره بود. آنها باید بهتر و بهتر شوند و افرادی مانند هاروی الیوت، کرتیس جونز، کاید گوردون و فابیو کاروالیو که در ۱ ژوئیه به این تیم خواهند پیوست. باید در کوتاه مدت و بلندمدت بازیکنان جدی و مهمی برای باشگاه باشند. چند خرید بزرگ باید در این تابستان انجام شود، آینده مانه و صلاح در این میان باید حل و فصل شود، اما با هدایت کلوپ، باید به لیورپول اعتماد کرد تا تصمیمات بزرگ را به درستی انجام دهد و اگر این کار را انجام دهند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فصل آینده یک بار دیگر برای جام‌های بزرگ مبارزه کنند.

کد خبر 580646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.