افزایش ۳ برابری تولید زباله در آستارا

سرپرست شهرداری آستارا گفت: روزانه به‌طورمیانگین ۷۰ تا ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این میزان در تعطیلات خردادماه با حضور مسافران، بیش از سه برابر افزایش داشت.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از پایان تعطیلات خردادماه و بازگشت مسافران، پاکبانان شهرداری آستارا از انتهای بازار ساحلی تا ساحل شریعتی را پاکسازی و در یک روز حدود ۱۵ تن زباله جمع‌آوری کردند.

وی افزود: از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون، پاکسازی پارک‌ها، میادین، بلوارها، حاشیه جداول و طرح ساحلی سفیر امید، توسط حدود ۷۰ نفر از پاکبانان و نیروهای خدمات شهری انجام شده است و پاکسازی حاشیه جاده سلامت نیز به زودی انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه شهرداری با کمبود نیروی پاکبان و خدمات شهری و ماشین‌آلات مواجه است، خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات حمل زباله شهرداری فرسوده شده و در ۱۰ سال گذشته یک خودرو جدید خریداری و به ناوگان اضافه نشده است‌.

نوپور تصریح کرد: در تعطیلات اخیر شاهد حضور تعداد زیادی مسافر در شهر آستارا بودیم و شهرداری علی‌رغم کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات، با تلاش مضاعف وظایف خود را به نحو احسن انجام داد.

وی ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۷۰ تا ۸۰ تن زباله در شهر آستارا زباله تولید می‌شود که این مقدار در تعطیلات خردادماه و با حضور مسافران، بیش از سه برابر افزایش داشت.

سرپرست شهرداری آستارا گفت: آستارا در فصول مختلف سال میزبان تعداد زیادی گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است، با این حال تعداد نیروهای انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری مطابق با امکانات یک شهر توریستی و گردش‌پذیر نیست.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 580642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.