رقابت در بازیافت؛ چالش شورای شهر سولی‌هال برای مدارس

شورای شهر سولی‌هال از برنامه‌ای رونمایی کرد که مطابق با آن مدارس سراسر شهر در چالش استفاده مجدد از و بازیافت وسایل الکتریکی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سولی‌هال از مشارکت دادن مدارس سراسر شهر برای پیوستن به چالش «بخشش اسباب‌بازی مدارس» خبر داد که به‌طور مشترک توسط گروه بازیافت لوازم‌خانگی شهر و جنبش «سولی‌هال، بدون هیچ اسراف‌کننده» در همکاری با شورای شهر برگزار می‌شود. طی این چالش از دانش‌آموزان خواسته می‌شود برای تکمیل بازی کودکانه «جست‌وجوی گنج»، اسباب‌بازی‌های قدیمی خود را به‌منظور بازیافت یا بازسازی برای استفاده مجدد از خانه به مدرسه بیاورند.

شورای شهر اعلام کرد این چالش منجر به افزایش آگاهی در مورد بازیافت و استفاده مجدد از تجهیزات الکتریکی می‌شود و به‌منظور ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان در راستای شرکت در آن جایزه‌ای ۳۰۰ پوندی برای مدرسه برنده تعیین کرد.

طبق اعلام شورا در مجموع ۱۱ مدرسه در این چالش شرکت کردند و حجم اسباب‌بازی‌های جمع‌آوری‌شده به ۱۱۳ کیلوگرم رسید. مدرسه خردسالان «بلوسمفیلد (Blossomfield)» با تحویل ۲۷ کیلوگرم در صدر این لیست قرار گرفت و پس از آن مدرسه ابتدایی «لنگلی (Langley)» و مدرسه راهنمایی «مونکزپث (Monkspath)» به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

عضو کابینه تغییرات آب‌وهوایی، برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر سولی‌هال ضمن عرض تبریک به تمام دانش‌آموزانی که در این چالش شرکت کردند و اسباب‌بازی‌های قدیمی خود را تحویل دادند، این حجم از سخاوت‌مندی کودکان و مشارکت آن‌ها در برنامه را عاملی برای ایجاد تغییرات مثبت واقعی برای کاربران آینده اقلام بازیافتی و قابل بازسازی معرفی کرد و گفت: «کودکانی که در این چالش شرکت کردند ارائه‌دهنده نمونه خوبی از این امر بودند که اقتصاد دایره‌ای در عمل چگونه به نظر می‌رسد. اکنون باید این طرز تفکر را به‌طور منظم در زندگی روزمره خود اعمال کنیم. با بازیافت و استفاده مجدد بیشتر، می‌توانیم چرخه عمر بسیاری از اقلام دورریختنی را طولانی‌تر کنیم و مجموعاً ردپای کربن سولی‌هال را کاهش دهیم.»

عضو گروه بازیافت لوازم خانگی نیز درحالی‌که جمع‌آوری بیش‌از ۱۰۰ کیلوگرم اسباب‌بازی را عالی قلمداد می‌کرد، گفت: «من بسیار به مدارس و کودکانی که در بازی جست‌وجوی گنج «بخشش اسباب‌بازی مدارس» شرکت کردند، افتخار می‌کنم. البته اسباب‌بازی‌های سالم اما بدون استفاده بهتر است که به خیریه‌ها یا مغازه‌های خیریه محلی تحویل داده شوند. برای سایر اقلام نیز شورای شهر سولی‌هال مهلتی شش هفته‌ای به ادامه برنامه اختصاص داده است تا والدین سایر اسباب‌بازی‌های برقی خراب یا بدون استفاده را به مرکز بازیافت «بیکنهیل (Bickenhill)» تحویل دهند.»

وی در ادامه گفت که شرکای برنامه به برگزاری سالانه آن متعهد شده و مشتاقانه در انتظار اقداماتی هستند که مدرسه برنده قرار است با پول جایزه پایداری خود پیاده‌سازی کند.

کد خبر 580580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.