طرح شورای شهر ونکوور برای توسعه اقدامات آب‌وهوایی

شورای شهر ونکوور با بهره‌گیری از شارژرهای وسایل‌نقلیه الکتریکی اقدامات آب‌وهوایی خود را توسعه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ونکوور در نظر دارد در راستای دستیابی به اقدامات اقلیمی خود برای کاهش سوخت‌های فسیلی، کاهش ۵۰ درصدی کربن تا سال ۲۰۳۰ و اطمینان از این‌که تا پایان این سال ۵۰ درصد از کیلومترهای طی‌شده در جاده‌های شهر توسط خودروهای فاقد آلایندگی انجام خواهد گرفت، با تشویق نصب شارژهای برقی در پمپ‌بنزین‌ها و پارکینگ‌های تجاری سراسر شهر، گرایش مردم را نسبت به استفاده از وسایل‌نقلیه الکتریکی افزایش دهد.

شورا اعلام کرده است که صاحبان و دارندگان این اماکن تا ژانویه سال ۲۰۲۵ فرصت دارند تا درازای پرداخت هزینه‌های پایین‌تر برای مجوزهای تجاری به ایجاد زیرساخت‌های شارژر وسایل‌نقلیه الکتریکی در مراکز مذکور بپردازند. طبق گفته شورا، پورت‌های شارژ در پمپ‌بنزین‌ها در محل‌هایی قرار خواهد گرفت که پیش از این مردم در آن به سوخت‌گیری می‌پرداختند و پورت‌های شارژ پارکینگ‌ها در محل‌های پارک اتومبیل‌ها بنا خواهد شد. این امر توزیع یکنواخت شبکه شارژ را در سراسر ونکوور ازجمله در مناطقی که هم‌اکنون در این بخش ضعیف عمل می‌کنند تسهیل خواهد کرد، همچنین برای بسیاری از ساکنان ونکوور که امکان نصب شارژر را در خانه‌های خود ندارند مؤثر واقع خواهد شد.

سایر اقدامات شورای شهر ونکوور برای پشتیبانی از شبکه عمومی شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی نیز شامل گسترش شبکه شارژ عمومی این وسایل، افزودن شارژرهای سریع بیشتر به‌طوری‌که در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از همه افراد شهر وجود داشته باشد، ایجاد کیوسک‌های آماده برای وسایل‌نقلیه الکتریکی در تمام ساختمان‌های شهر، افزودن شارژرهای بیشتر وسایل‌نقلیه الکتریکی به مناطق جدید غیرمسکونی، معرفی یک برنامه مجوز پوشش سیم برق‌الکتریکی برای ایمن‌تر شدن فرآیند شارژ در خیابان‌ها، گسترش ناوگان برقی شهر و خرید اولین کامیون برقی آتش نشانی کانادا.

نزدیک به ۴۰ درصد از آلودگی‌های کربنی ونکوور ناشی از سوختن بنزین و گازوئیل توسط وسایل‌نقلیه است. کاهش این آلاینده‌ها به‌معنای گذار به حالت‌های فعال‌تر حمل‌ونقل، ترانزیت و وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی در صورت نیاز خواهد بود که این امر شامل به‌روزرسانی شیوه‌های بهبود یا تغییر کاربری زمین در راستای تشویق به ایجاد محله‌های کامل‌تر قابل پیاده‌روی است تا دسترسی به امکانات راحت‌تر شود.

درمجموع، شورای شهر ونکوور امیدوار است که این اقدامات گزینه‌های بیشتری را برای ساکنان فراهم کند تا با خیال راحت پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند و در عین حال آلودگی هوا را کاهش دهد و سلامتی را بهبود بخشد.

کد خبر 580579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.