سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیونی شورای شهر ملبورن برای پایداری شهر

شورای شهر ملبورن با تخصیص سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون دلار روی تبدیل آن به شهری سبز و پایدار سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ملبورن اعلام کرد که در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی و ایجاد شهری پایدارتر و سبزتر، بیش‌از ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه دربرگیرنده مجموعه‌ای از اقدامات نوشته‌شده در پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و شامل ایجاد فضاهای باز جدید، حفاظت از پارک‌های موجود، پیشرفت پروژه نیروی ملبورن (Power Melbourne project) و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

شهردار ملبورن سرمایه‌گذاری شورای شهر روی آینده‌ای سبزتر برای ملبورن را محافظت‌کننده محیط‌زیست، ایجادکننده مشاغل پاک و مقاوم‌کننده شهر برای نسل‌های آینده معرفی و اعلام کرد که پیش‌نویس بودجه همچنین نقش مهمی را که پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای باز در ساختن ملبورن برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت شهر به‌عنوان «پایتخت باغ‌ها» ایفا می‌کنند، به رسمیت می‌شناسد. وی این‌گونه ادامه داد که: «ما با پیش‌روی در پروژه نیروی ملبورن شهرمان را به یک ابرقدرت انرژی پاک تبدیل خواهیم کرد و چندین پروژه کلیدی پایداری ارائه خواهیم داد زیرا تصمیم‌هایی که امروز می‌گیریم مسیری حیاتی برای پیشرفت اهداف خالص صفر ما در آینده فراهم می‌آورند.»

شورای شهر اعلام کرد که بیش از ۲۶ میلیون دلار برای حفاظت و نگهداری از پارک‌ها و باغ‌های شهر، به همراه ۱.۶ میلیون دلار اضافی برای جایگزینی توالت‌های عمومی در باغ‌های «فیتزروی (Fitzroy )» و «کارلتون (Carlton )» و دو میلیون دلار برای بهبود زمین ورزشی جنوبی در پارک «فاکنر (Fawkner )» در نظر گرفته شده است. شورا همچنین گفت که شهر ملبورن در سال آینده ۱۷.۵ میلیون دلار برای تأمین فضای باز جدید در سراسر شهر هزینه خواهد کرد که تمرکز اصلی آن بر ایمن‌سازی فضای باز در پرجمعیت‌ترین بخش حومه شهر، «ساوت‌بانک (Southbank)»، با ۲۵ میلیون دلار تعهد مالی در چهار سال آینده قرار خواهد داشت.

شورای شهر ملبورن دو هزار مترمربع اضافی، به‌اندازه دو استخر شنای المپیک، نیز به ایجاد یک فضای باز اضافی در ملبورن شمالی تخصیص داده است که بخشی از پروژه پنج میلیون دلاری پارک جیبی خیابان بدفورد (Bedford) محسوب می‌شود. با مشارکت دولت مرکزی، این پروژه امکانات جدید بازی و پیک‌نیک، ۴۸ درخت جدید و چندین گذرگاه امن عابرپیاده ارائه خواهد داد.

شورای همچنین با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ هزار دلاری در پروژه برجسته ملبورن که به‌دنبال ایجاد شبکه باتری در مقیاسی عظیم برای تأمین انرژی تجدیدپذیر برای جامعه است، به تعهد خود برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و حرکت به سمت انتشار صفر خالص ادامه خواهد داد و اعلام کرد که ادامه فعالیت‌ها در سال آینده بر تعامل با جامعه و همچنین طراحی و تأمین مالی اولین باتری‌ها با مشارکت بخش خصوصی متمرکز خواهد بود و همچنین اعلام کرده است که بیش از ۱.۲ میلیون دلار نیز برای ابتکارات پایدار و بدون گاز در تأسیسات متعلق به شورا، از جمله تالار شهر ملبورن شمالی و حمام «کارلتون (Carlton)»، هزینه خواهد کرد و تمرکز فعالیت‌های خود در زمینه گذار به برق تجدیدپذیر را بر کمک به کاهش انتشار قرار خواهد داد. از سوی دیگر طرح سایبان سبز شهر که در تلاش برای کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی حیاتی به‌نظر می‌رسد، با ۱.۸ میلیون دلار برای برنامه درختکاری سالانه در راستای تحویل ۲۴۰۰ درخت جدید در سراسر شهرداری پیاده‌سازی خواهد شد.

شورای شهر ملبورن همچنین از تمرکز برنامه روی استفاده از گونه‌های گیاهی و درختان مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی خبر داد تا اطمینان حاصل شود ملبورن از خشکسالی و گرما جان سالم به در می‌برد و هوای آن خنک می‌ماند. اقدامات قابل‌توجه شورای شهر ملبورن همچنین شامل ساماندهی آب‌های طوفانی و جمع‌آوری روان‌آب‌های جاری در جاده‌ها به کمک زهکشی مناسب با هدف کمک به آبیاری پارک‌ها و باغ‌های شهر در طول خشکسالی خواهد شد.

شورا، علاوه بر این، از سرمایه‌گذاری بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار برای نخستین بار، روی ایجاد آمادگی‌های بهتر برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل، بیماری‌های همه‌گیر، امواج گرمایی و تأمین بودجه راه‌حل‌های فناورانه جدید خبر داد و پیشنهاد کرد برای اطمینان از سرسبز و پایدار ماندن شهر برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری بیشتری معادل با ۴۴ میلیون دلار روی پارک‌ها و باغ‌های شهر انجام گیرد.

یکی از اعضای شورای شهر ملبورن جنگل‌های شهری، پارک‌ها و باغ‌های ملبورن را تعدادی از باارزش‌ترین دارایی‌های نسل امروز و ابزاری کلیدی در تلاش‌های مسئولین برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اعلام کرد و گفت: «با توجه به این‌که محیط‌زیست منحصربه‌فرد و تنوع‌زیستی ما در معرض خطر است، سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های سبز هرگز تا این اندازه مهم نبوده است.»

مشاور ارشد مجموعه ساختمان‌های پایدار نیز افزود: «انرژی پاک‌تر و ساختمان‌های پایدار هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و زیرساخت‌های شهر را در برابر تغییرات آب‌وهوایی انعطاف‌پذیرتر می‌کند. بنابراین با گذار انرژی مصرفی ساختمان‌های خود به انرژی‌های تجدیدپذیر، راهنمای روشنی برای کسب‌وکارها، دولت و صنعت ایجاد می‌کنیم تا از آن پیروی کنند. گذار تالار شهر ملبورن شمالی و حمام کارلتون به انرژی پاک گام بزرگ دیگری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و صفر انتشار شدن خالص محسوب می‌شود.»

کد خبر 580578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.