مطالبات شهرداری پرداخت شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مطالبه ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی در برنامه تهران ۲۰، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، مصمم به انجام تعمیر یک هزار دستگاه اتوبوس در سال جاری هستند، هر چند این کار زمان‌بر است، اما اقدامات اولیه برای تعمیر هزار دستگاه اتوبوس آغاز شده است.

وی ادامه داد: تهران به هفت هزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد، در عین حال، از طریق منابع شهرداری تهران، خرید اتوبوس‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: قراردادهایی به منظور انجام خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده و برابر هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های ایران خودرو دیزل و شهاب خودرو صورت گرفته است، بازسازی و خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها به آن‌ها واگذار خواهد شد.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری کامل از خطوط و ایستگاه‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند، به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر تهران در حوزه حمل و نقل ریلی است و به همین منظور، برای تکمیل و بهره‌برداری از خطوط شش و هفت مترو متمرکز شده‌ایم و طی ماه‌های پیش رو، ایستگاه میدان کتاب و ایستگاه شهید دادمان و در روزهای آینده، ایستگاه ۱۷ شهریور در خط شش مترو به بهره‌برداری خواهند رسید.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اکنون، ایستگاه‌های باقی‌مانده در خطوط شش و هفت مترو با ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام هستند، تصریح کرد: بهره‌برداری از ۹.۵ کیلومتر از خط مترو، حد فاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس نیز برای سال جاری در دستور کار شرکت مترو قرار دارد.

وی از بهره‌برداری از یک ایستگاه در خط هفت مترو در ماه‌های پیش رو خبر داد و افزود: بهره‌برداری از ایستگاه‌ها، تازه شروع ماجرای کمبود ناوگان است و به همین منظور، جلسات متعددی با دولت برگزار شده تا ۱۵ درصد از پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل ظرفیت تهاتر نفت در اختیار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: انتخاب بانک شهر به عنوان بانک عامل و تکمیل اسناد و مدارک و انجام تشریفات اداری مربوطه در نظر گرفته شده و با توجه به اهمیت و ضرورت بروزرسانی کردن قطارهای مترو، در حال حاضر ماهانه یک رام قطار در کارخانه واگن‌سازی تهران بازسازی می‌شود، گرچه معتقدیم با توجه به نیاز موجود و ظرفیت کارخانه مذکور، باید از طریق تأمین منابع مالی مورد نیاز به روند بروزرسانی کردن قطارهای مترو، سرعت ببخشیم.

وی با اشاره مطالبه ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دولت که از ادوار گذشته تا کنون به یادگار مانده است، گفت: به رغم پیگیری‌های مدیریت شهری، تاکنون پرداخت هیچ بخشی از این مطالبات محقق نشده است.

کد خبر 580538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.