پایان سبز بورس

در میان همه اخبار سیاسی منفی که می‌تواند بر بازار تأثیر گذارد امروز بازار مثبت بود و روند صعودی به خود گرفته و رشد پنج هزار واحدی تجربه کرد. شاخص کل ۰.۳ و شاخص هم وزن ۰.۵ رشد را تجربه کرد، حکشتی، شستا، فملی، جم پیلن، مبین، شبندر و شتران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز موارد زیر مشهود است:

بیشترین حجم معامله مربوط به صندوق درآمد ثابت کمند بود. شستا دو درصد، خزر ۱۱.۴ درصد رشد کرد. حکشتی در صف خرید. گروه بانکی پس از چند روز روند منفی امروز بهبود یافت، وبملت ۱.۷، وگردش ۱.۳، وبصادر و وتجارت یک درصد، ددانا شش درصد، آسیاتک در صف خرید بود، گروه قندی منفی و قثابت افت ۴.۷ درصدی داشت و گروه سیمانی یکپارچه سبز و اکثراً در صف خرید بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد چهار هزار ۹۱۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۲۰ هزار ۲۹۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۳۳۵ واحدی در سطح ۴۲۱ هزار ۴۰۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۳۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۱۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۰۸ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۹۴۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۵ هزار ۵۰۱ و ۵۷ هزار ۴۸۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۹۱۸ و دو میلیارد ۵۳۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. همای

۴. کیان

۵. شپنا

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. شستا

۳. خگستر

۴. خودرو

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خزر

۲. سپاها

۳. سرود

۴. سهگمت

۵. بکامح

بیشترین کاهش قیمت

۱. قثابت

۲. شلعاب

۳. فسازان

۴. داسوه

۵. وآذر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

پایان سبز بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد و یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: بازار توانست خود را در محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد احیا کند و از روز گذشته روند تغییر کرد، در ابتدا با رشد یک هزار واحدی و سپس رشد نزدیک به پنج هزار واحدی امروز بیانگر اتفاقات خوب است البته لازم است روزهای هفته آینده نیز روند مثبت باشد تا بتوانیم آن ریزش ۲۷ هزار واحدی را جبران کنیم.

مهم ترین‌های بازار

شفاف‌سازی خبهمن، لغو عرضه خودروهای تولیدی شرکت بهمن موتور در بورس کالا

پس از هماهنگی‌ها و اقدامات به عمل آمده با شرکت بورس کالای ایران و صدور اطلاعیه‌های مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۱ جهت عرضه خودروهای سواری تولیدی شرکت بهمن موتور در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۱۸ و علی رغم تاکید بر آمادگی لازم این شرکت برای عرضه، متأسفانه اطلاعیه مذکور به دلایلی که از سوی شرکت بورس کالا طی نامه ۴۰۱/۳۰۰/۳۰۶۵ مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۸ مستند به نامه ۶۰/۷۲۱۴۴ مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۷ معاونت محترم صنایع حمل و نقل وزارت صمت، اطلاع رسانی گردید، به تعویق افتاد.

لذا بدینوسیله به استحضار کلیه فعالان محترم بازار سرمایه و مشتریان و ذی‌نفعان گرامی می‌رساند این شرکت با همکاری و مساعدت شرکت بورس کالا کلیه تمهیدات لازم اعم از زیرساخت‌های موردنیاز و ظرفیت تولید را جهت عرضه محصولات مذکور در بورس کالا را فراهم نموده و امید است پس از تصمیم‌گیری لازم از سوی شورای عالی بورس عملیاتی شدن عرضه با آمادگی کامل صورت پذیرد. این شرکت تمام تلاش خود را درجهت تولید محصولات باکیفیت و با روند افزایشی و عرضه محصولات جدید و فروش آنها با قیمت‌های عادلانه و رقابتی در چارچوب سیاست‌ها و مصوبات قانونی به عمل خواهد آورد.

مجمع بپیوند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با مشارکت حداکثری سهامداران برگزار شد و با تصویب صورت‌های مالی، مجمع سود قابل تقسیم هر سهم ۵۷ تومان تعیین کرد.

اهم نکاتی که در این جلسه مطرح شد به شرح زیر است:

در سال گذشته ۱.۲۱ درصد از سهم بازار داخلی را داشتم. ۳۴۵ میلیارد تومان از مطالبات سنواتی شرکت را به صورت نقدی، تهاتری و قراردادی، تهاتر با مالیات و… تسویه کرده‌ایم. ۳۱۸ میلیارد تومان کل فروش سالانه شرکت بوده است. ۱۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سود عملیاتی این دوره مالی بوده است. مانده مطالبات شرکت هم به ۲۳۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

انتقال مالکیت زمان نیروگاه شرکت را به جد پیگیر هستیم و امیدوارم که تا پایان سال این مساله را هم حل کنیم. نیمه دوم سال گذشته ۶ واحد در طی ۶ ماه آخر سال تعمیر شد.

تمام بدهی به سهامداران پرداخت شده است. با بنیاد مستضعفان در حال رایزنی هستیم که تنها بدهی به سهامداران که از محل آورده نقدی اولیه سهامداران برای خرید نیروگاه بوده است را در قالب افزایش سرمایه تعیین تکلیف کنیم.

سندیکا در تلاش است که مصوبه‌ای برای درج بند مربوط به پرداخت خسارت به دلیل تأخیر در تسویه از دیوان عدالت اداری است. در عین حال با وجودی که در قراردادهای دیگر با رأی دیوان عدالت اداری از وزارت نیرو خواهان پرداخت تأخیر در پرداخت‌ها شدیم اما این وزارت خانه تمکین نمی‌کند.

حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هکتار زمین در قم داریم که در حال مطالعه و رایزنی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی هستیم. رایزنی‌های هم با سیستم بانکی برای تأمین اعتبارات پروژه انجام داده‌ایم.

سهامداران عمده همیشه از سهم حمایت کرده‌اند اما حبابی که در بورس ایجاد شده بود، باعث شد تا قیمت سهم به سطح فعلی افت کند.

مجمع شغدیر

طرح افزایش ظرفیت واحد pvc ، احداث کولینگ تاور واحد vcm وپروژه کلرآلکالی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت است.

عقب افتادگی سال آینده منجر شد تا در انتهای سال فشار بیشتری بر روی‌مجموعه باشد، امسال به سال گذشته ۴۵ درصد بیشتر تولید کرده‌ایم و برای ورود به اورهال اماده ایم، روزی ۴۰۰ تن خطی تولید می‌کنیم تا به موقع اورهال انجام دهیم.

در خصوص نرخ‌گذاری:نرخ کلر وابسته به برق است و نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است همچنین نرخ edc نیز ۹۵ درصد فوب در نظر گرفته می‌شود.

همیشه ۳ ماهه اول و دوم در واحدهای pvc سه ماهه سختی است، سود عملیاتی به نسبت سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

در خصوص نرخ یوتیلتی ها، ابلاغیه انجام شده اما تمام شرکت‌های استفاده کننده از یوتیلیتی غیر از زیر مجموعه‌های هلیدنگ خلیج فارس، به شدت نسبت به موضوع معترض هستند و قصد اعتراض دارند، شاید بتوانیم شورای رقابت را مجاب کنیم تا اصلاحیه‌ای در این خصوص انجام شود.

در حال حاضر، افزایش سرمایه‌ای در دستور کار شرکت نیست اما بررسی می‌شود.

به جای مدیریت شدن، بازار را مدیریت می‌کنیم، افزایش نرخ‌های ما به دلیل کیفیت و مدیریت بازار است. دو ماه است که در بازار عرضه نکرده‌ایم و میدانیم چه زمانی باید عرضه کنیم.

مقاصد صادراتی شرکت عمدتاً ترکیه و عراق است. محصول امولشن از محصولات جدید شرکت است. در انتهای مجمع شغدیر تقسیم سود ۹۰ درصدی به ازای هر سهم ۱,۳۶۰ تومان تصویب شد.

صرفه‌جویی ۲/۵ میلیون دلاری در تأمین تجهیزات و ۳/۵ میلیون دلاری در تأمین مواد اولیه شکل گرفته که تضمینی برای سود شرکت است.

غدیر موفق به رفع انحصار مواد شیمیایی و تجهیزات و کاتالیز شده است.

بومی سازی پمپ‌های تیک‌اوکو و آزادسازی محموله edc شرکت بعد از دو سال از اقدامات مهم شرکت است.

بهترین کیفیت pvc کشور را داریم و جایگاه مناسبی کسب کرده‌ایم. محموله‌های شرکت با رقابت‌های خوبی همراه می‌شود.

جهش ۴۴ درصدی تولید به نسبت مدت مشابه سال گذشته رخ داده است و در تولید ۱۰ درصد از برنامه جلو افتاده‌ایم.

تأمین edc مورد نیاز از منابع داخلی با صرفه اقتصادی شش میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، این محصول قبلاً از طریق واردات تأمین می‌شد.

فروش pvc بالاتر از نرخ جهانی با صرفه اقتصادی چهار میلیون دلار و تأمین تجهیزات حساس تولید در سه ماهه پایان سال با صرفه اقتصادی حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار.

کاهش تولید محصول off نسبت به دوره مشابه سال قبل با صرفه اقتصادی حدود ۹۰۰ هزار دلار و تغییر کاربری گیربکس‌های کولینک تاور به منظور استفاده در راکتورهای واحد pvc با صرفه اقتصادی حدود ۷/۷ میلیون دلار از اهم اقدامات شرکت بوده است. توانایی تولید ۷۰ درصد edc در داخل کشور ممکن است.

رکورد جدید بهای نفت آمریکا درپی نگرانی درباره صدور قطعنامه آژانس علیه ایران

بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و شش سنت افزایش، به ۱۲۰ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۱ سنت افزایش، ۱۱۹ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این بالاترین بهای نفت آمریکا از ماه اوت سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود.

کارشناسان بازار انرژی می‌گویند این افزایش بها به دلیل نگرانی‌ها درباره پیامد صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران است که می‌تواند کورسوی امید برای احیای برجام را از بین ببرد.

نقشه بازار

پایان سبز بورس

کد خبر 580535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.