طرح شورای شهر ونکوور برای توسعه اقدامات آب‌وهوایی

راهکار شورای شهر سالت‌لیک برای بهبود ایمنی جاده‌ای، طرح آزمایشی شورای شهر ولینگتون برای تبدیل پارچه به آسفالت، چراغ سبز شورای شهر گلاسکو برای اجرای منطقه کم‌انتشار و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیونی شورای شهر ملبورن روی شهر پایدار عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ونکوور در نظر دارد در راستای دستیابی به اهداف اقدامات اقلیمی خود برای کاهش سوخت‌های فسیلی، کاهش ۵۰ درصدی کربن تا سال ۲۰۳۰ و اطمینان از این‌که تا پایان این سال ۵۰ درصد از کیلومترهای طی‌شده در جاده‌های شهر توسط خودروهای فاقد آلایندگی انجام خواهد شد، با تشویق نصب شارژهای برقی در پمپ‌بنزین‌ها و پارکینگ‌های تجاری سراسر شهر، گرایش مردم را نسبت به استفاده از وسایل‌نقلیه الکتریکی افزایش دهد. شورا اعلام کرده است که صاحبان و دارندگان این اماکن تا ژانویه سال ۲۰۲۵ فرصت دارند تا در ازای پرداخت هزینه‌های پایین‌تر برای مجوزهای تجاری به ایجاد زیرساخت‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی در مراکز مذکور بپردازند.

سایر اقدامات شورای شهر ونکوور برای پشتیبانی از شبکه عمومی شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی نیز شامل گسترش شبکه شارژ عمومی این وسایل، افزودن شارژرهای سریع بیشتر به‌طوری‌که در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از همه افراد شهر وجود داشته باشد، ایجاد کیوسک‌های آماده برای وسایل‌نقلیه الکتریکی در تمام ساختمان‌های شهر، افزودن شارژرهای بیشتر وسایل‌نقلیه الکتریکی به مناطق جدید غیرمسکونی، معرفی یک برنامه مجوز پوشش سیم برق الکتریکی برای ایمن‌تر شدن فرآیند شارژ در خیابان‌ها، گسترش ناوگان برقی شهر و خرید اولین کامیون برقی آتش‌نشانی کانادا است.

سالت‌لیک؛ راهکار شورای شهر برای بهبود ایمنی جاده‌ای

شورای شهر سالت‌لیک به‌منظور کمک به نجات جان انسان‌ها از تصادفات و در راستای بهبود ایمنی جاده‌های شهری، مصوبه‌ای برای کاهش سرعت مجاز در اکثر خیابان‌های مسکونی شهر به ۲۰ مایل در ساعت تصویب کرده است. به‌این‌ترتیب رانندگان وسایل‌نقلیه ملزم به رعایت این حد از سرعت در تمام خیابان‌های شهر هستند مگر این‌که الزام به رعایت آن در خیابانی علامت‌گذاری نشده باشد. شورای شهر دلیل انتخاب این سرعت را پایین آمدن احتمال کشته شدن تا هفت درصد در صورت برخورد انسان با وسیله‌نقلیه در حال تحرک اعلام کرده است.

ولینگتون؛ طرح آزمایشی شورای شهر برای تبدیل پارچه به آسفالت

شورای شهر ولینگتون یک آزمایش اقتصاد دایره‌ای را با استفاده از منسوجات به‌عنوان یک افزودنی مورد استفاده عملی در آسفالت جاده‌های خود آغاز کرده است؛ چراکه زباله‌های نساجی یکی از سریع‌ترین جریان‌های زباله در نیوزلند است و تأثیر زیادی که نسبت به وزن آن‌ها وجود دارد، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تمرکز فعالیت‌های کاهش کربن تبدیل می‌کند. این پروژه آزمایشی در راستای ایجاد یک سیستم اقتصاد دایره‌ای برای استفاده مجدد از منابع بکر لباس و منسوجات دورریختنی، تحت رهبری شورا و با مشارکت متخصص سیستم پوشاک کم‌کربن، مؤسسه تحقیقاتی کراون، شرکت زیرساختی فولتون هوگان، طراحی شده است. شورای شهر ولینگتون این آزمایش را نمونه کاملی از همکاری متقابل و سرپرستی متمرکز بر بهبود پایداری برای نسل‌های آینده معرفی کرد.

گلاسکو؛ چراغ سبز شورای شهر برای اجرای منطقه کم‌انتشار

شورای شهر گلاسکو اعلام کرده است که طرح منطقه کم‌انتشار گلاسگو (LEZ) از یکم ژوئن سال ۲۰۲۳ به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و از این تاریخ هیچ وسیله نقلیه آلاینده‌ای اجازه تردد در و ورود به مرکز شهر اسکاتلند را نخواهد داشت، در غیر این صورت به‌دلیل رعایت نکردن استانداردهای آلایندگی به پرداخت جریمه‌هایی گزاف محکوم خواهد شد. شورای شهر همچنین اعلام کرد که دارندگان وسایل نقلیه ثبت‌شده ساکن در این منطقه یک‌سال بیشتر از سایرین زمان دارند و به آن‌ها فرصت داده شده است که تا یکم ژوئن سال ۲۰۲۴ نسبت به بهبود وسایل نقلیه آلاینده خود اقدام کنند.

به‌این‌ترتیب طرح ممنوعیت و پرداخت جریمه در صورت سرپیچی از آن، از یکم ژوئن سال آینده برای همه وسایل نقلیه ورودی به این منطقه به‌جز موتورسیکلت‌ها و وسایل‌نقلیه دارای معافیت از جمله خودروهای مخصوص معلولین اعمال خواهد شد.

ملبورن؛ سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیونی شورای شهر روی شهر پایدار

شورای شهر ملبورن اعلام کرد که در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی و ایجاد شهری پایدارتر و سبزتر، بیش‌از ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه شامل مجموعه‌ای از اقدامات نوشته‌شده در پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۳-۲۰۲۲ شامل ایجاد فضاهای باز جدید، حفاظت از پارک‌های موجود، پیشرفت پروژه نیروی ملبورن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

شورای شهر از تمرکز برنامه روی استفاده از گونه‌های گیاهی و درختان مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی خبر داد تا اطمینان حاصل شود ملبورن از خشکسالی و گرما جان سالم به در می‌برد و هوای آن خنک می‌ماند. اقدامات قابل‌توجه شورای شهر ملبورن همچنین شامل ساماندهی آب‌های طوفانی و جمع‌آوری روان‌آب‌های جاری در جاده‌ها به کمک زهکشی مناسب با هدف کمک به آبیاری پارک‌ها و باغ‌های شهر در طول خشکسالی خواهد شد.

شورا، علاوه بر این، از سرمایه‌گذاری روی ایجاد آمادگی‌های بهتر برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل، بیماری‌های همه‌گیر، امواج گرمایی و تأمین بودجه راه‌حل‌های فناوری جدید خبر داد و پیشنهاد کرد برای اطمینان از سرسبز و پایدار ماندن شهر برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری بیشتری روی پارک‌ها و باغ‌های شهر داشته باشد.

سولی‌هال؛ رقابت در بازیافت، چالش شورای شهر برای مدارس

شورای شهر سولی‌هال از مشارکت دادن مدارس سراسر شهر برای پیوستن به چالش «بخشش اسباب‌بازی مدارس» خبر داد که به‌طور مشترک توسط گروه بازیافت لوازم‌خانگی شهر و جنبش «سولی‌هال، بدون هیچ اسراف‌کننده» برگزار می‌شود. طی این چالش از دانش‌آموزان خواسته می‌شود برای تکمیل بازی کودکانه «جست‌وجوی گنج»، اسباب‌بازی‌های قدیمی خود را به‌منظور بازیافت یا بازسازی برای استفاده مجدد از خانه به مدرسه بیاورند.

شورای شهر اعلام کرد که این چالش منجر به افزایش آگاهی در مورد بازیافت و استفاده مجدد از تجهیزات الکتریکی می‌شود و به‌منظور ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان در راستای شرکت در آن جایزه‌ای ۳۰۰ پوندی برای مدرسه برنده تعیین کرده است.

کد خبر 580519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.