آماده‌باش تیم‌های بحران پزشکی قانونی یزد و خراسان جنوبی

جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران گفت: در پی حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور مشهد _ یزد، تیم‌های بحران ادارات کل پزشکی قانونی استان یزد و خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا حاج منوچهری با تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده این حادثه، اظهار کرد: به‌محض وقوع حادثه و اطلاع به پزشکی قانونی، مدیرکل استان خراسان جنوبی به محل وقوع حادثه (۵۰ کیلومتری طبس)، عزیمت کرد و پزشکی قانونی این استان به حالت آماده‌باش درآمد.

وی افزود: از آنجا که حادثه در نزدیکی شهرستان طبس اتفاق افتاد، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان نیز تشکیل شد و علاوه بر آن تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

جانشین رئیس پزشکی قانونی در مدیریت بحران با بیان اینکه مسافران این قطار در حال عزیمت به شهر یزد و از هم‌وطنان عزیز یزدی ما بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده‌باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر استان‌های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان هم‌جوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع‌تر قربانیان وارد عمل شوند.

انتقال پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد

حاج منوچهری گفت: مقرر شده با هماهنگی مرجع قضائی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده‌سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

وی با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده‌های جان‌باختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به‌صورت شبانه‌روزی و با به‌کارگیری تمامی امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام می‌کند و تلاش می‌کند پیکرهای این عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانواده‌ها تحویل دهد.

به گفته جانشین رئیس پزشکی قانونی در مدیریت بحران برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل‌شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می‌شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک این عزیزان اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 580518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.