شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که البته در سال گذشته بخشی از این بدهی را جبران کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل فلاح با اشاره به آخرین وضعیت طلب و بدهی‌های شهرداری تهران، اظهار کرد: بدهی نه تنها در شهرداری بلکه در همه مراکز اقتصادی و مالی به گونه‌ای است که در آخر هر ماه باید ببینیم چقدر طلب و چقدر بدهی داریم و این اعدادی که اعلام می‌کنم مربوط به تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ است و باید حساب‌های مالی جدید احصا و به‌روزرسانی شود.

وی با بیان این‌که در حوزه بانکی، شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که البته در سال گذشته بخشی از این بدهی را جبران کردیم، ادامه داد: از سنوات گذشته نیز به پیمانکاران شش هزار میلیارد تومان بدهی قطعی داشتیم و در مورد بدهی‌مان به نهادها و سازمان‌ها نیز باید بگویم که وارد مذاکره شدیم و در حال تعدیل و شفاف سازی قیمت‌ها هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران تصریح کرد: به گونه‌ای که با یک سازمان که گفته می‌شد که شش میلیارد تومان بدهی داریم وقتی وارد مذاکره و تعدیل شدیم این عدد به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان رسید و باید اجازه دهید که تا آخر خردادماه حساب‌ها و صورت‌های مالی را نهایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی شهرداری، تعدیل بدهی در حوزه بانکی و پیمانکاری است، در راستای این مهم در سال جاری اقدام خواهیم کرد چرا که بزرگترین طلبکار شهرداری تهران بانک‌ها هستند و در این میان بانک شهر بیشترین طلب را از شهرداری دارد.

فلاح در خصوص طلب‌های شهرداری از مجموعه‌های مختلف دولتی، اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را شناسایی کردیم و در سامانه دولت این عدد ثبت شده‌است که بخشی از آن یعنی حدود هفت هزار الی هشت هزار میلیارد تومان تأیید و بخشی دیگر در حال حساب‌رسی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته زمانی که ما به شهرداری آمدیم، تنها ۱,۳۰۰ میلیارد تومان ثبت طلب در دولت شده بود که با کمک کارشناسان مابقی طلب‌ها نیز ثبت شد و در حال حاضر حدود ۸,۰۰۰ میلیارد تومان از این طلب‌ها تأیید نهایی شده است.

کد خبر 580488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.