آخرین جزئیات حادثه قطار در محور طبس _ یزد

قطار مسافربری طبس_ یزد بامداد چهارشنبه _ هجدهم خردادماه _در کیلومتر ۵۰ این محور (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، راه‌آهن جمهوری اسلامی صبح امروز از برخورد قطار مسافربری طبس - یزد با یک دستگاه بیل مکانیکی خبر داد که موجب خروج قطار از ریل شد. بلافاصله پس از اعلام حادثه نیروهای امدادی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد برای کمک به مصدومان حادثه به شهرستان طبس اعزام شدند.

اسامی هشت نفر از فوتی‌های حادثه قطار مشهد به یزد اعلام شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد اسامی هشت نفر از فوتی‌های شناسایی شده حادثه قطار را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پزشکی قانونی استان یزد، فریبرز آیتی امروز پنجشنبه _ نوزدهم خردادماه_ اظهار کرد: از ساعت ۹ شب گذشته که پیکرهای قربانیان حادثه قطار مشهد - یزد، به پزشکی قانونی استان منتقل شد، ۲۰ نفر از همکاران بدون وقفه مشغول کار در تالار تشریح هستند و تا این لحظه پیکر هشت نفر از این عزیزان شناسایی و تعیین هویت شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از اجساد با روش‌های معمول قابل شناسایی نیستند، انجام فرایند تعیین هویت به انجام آزمایش ژنتیک منوط شد که تا این لحظه ضمن اخذ نمونه از پیکر پنج متوفای تعیین هویت نشده، از بستگان سه تن از این عزیزان برای تطابق ژنتیکی نمونه DNA اخذ شده است و کار اخذ نمونه ژنتیک از بازماندگان دو پیکر دیگر به مجرد مراجعه این عزیزان انجام خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد تصریح کرد: اجساد شناسایی شده با دستور مقام قضائی برای خاکسپاری به خانواده‌های گرامی‌شان تحویل داده می‌شود و سایر موارد نیز بعد از اعلام نتایج آزمایش ژنتیک و احراز هویت طی روزهای آتی تحویل بستگان خواهد شد.

براساس این گزارش اسامی هشت پیکر شناسایی شده به شرح زیر است:

ابوالفضل زارع ارنانی فرزند قاسم، کیان زارع ارنانی فرزند ابوالفضل، عزت آخوندی فرزند امیر، فاطمه بمانی هنزایی فرزند علی، منیژه میرجلیلی فرزند محمد حسین، مرضیه ساکت یزدی فرزند محمود، فاطمه رحیمی فرزند محسن، کبری میرزایی فرزند یدالله

یادآور می‌شود یکی از پیکرهای قربانیان به نام یکتا کلانتری‌زاده در شهرستان طبس (محل وقوع حادثه) شناسایی و در همان شهرستان به بستگان تحویل شده است.

بازگشایی مسیر ریلی طبس _ یزد

روابط عمومی راه آهن یزد اعلام کرد: با تلاش مأمورین فنی، مسیر ریلی طبس- یزد، بازگشایی و سیر قطارها در این محور به روال عادی بازگشت.

امروز پنجشنبه این روابط عمومی اعلام کرد:، این مسدودی که در پی خروج از خط قطار مسافری در بلاک عباس آباد- ریزو در اداره کل راه آهن شرق رخ داده بود، با تلاش مأموران فنی در کمترین زمان بازگشایی شد.

در حال حاضر قطارها به سیر خود در این مسیر ادامه می‌دهند.

۲۷ مصدوم سانحه قطار به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شدند

مدیر بیمارستان شهید رهنمون (فرخی) یزد از انتقال ۲۷ مصدوم سانحه قطار مشهد_ یزد تا اواخر دیشب (چهارشنبه شب) به این مرکز درمانی خبر داد.

علی اکبر جراحی امروز پنجشنبه، اظهار کرد: ۱۰ نفر از آنها در بخش‌های عادی بیمارستان بستری، یک نفر در اورژانس تحت مراقبت و ۱۶ نفر هم مرخص شدند.

وی افزود: این افراد تا ساعت ۲۴ چهارشنبه شب با بالگرد، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان رهنمون انتقال یافتند و با تمهیداتی که از اولین ساعات وقوع این حادثه تلخ اندیشه شده بود، تمامی مصدومان تحت مراقبت و درمان هستند.

جراحی با توجه به اعلام عزای عمومی در روز پنجشنبه، ضمن همدردی با بازماندگان و خانواده‌های داغدیده، مراتب تسلیت و تعزیت خود و کادر درمان این مرکز درمانی را ابراز داشت.

️اسامی جان‌باختگان حادثه واژگونی قطار مشهد _یزد به زودی اعلام می‌شود

مهران فاطمی استاندار یزد، اظهار کرد: مردم و رسانه‌ها صبوری کنند تا عامل قطعی این حادثه در کمیته‌های مربوطه مشخص شود و مطمئن باشند با هر فردی که در این زمینه سهل‌انگاری کرده و باعث بروز این حادثه شده، برخورد جدی می‌شود.

وی اظهار کرد: تمامی جان باختگان حادثه قطار مشهد _ یزد تحویل پزشکی قانونی شدند و باید روند قانونی شناسایی و تحویل آنها به خانواده‌هایشان انجام شود.

این مسئول گفت: امشب جلسه‌ای با حضور مسئولان استان برگزار می‌شود تا در مورد زمان تشییع برنامه‌ریزی شود و به محض نهایی شدن زمان تشییع این موضوع به مردم اعلام می‌شود.

۲ مصدوم حادثه قطار طبس با بالگرد به یزد منتقل شدند

مدیر بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد اظهار کرد: دو مصدوم حادثه قطار مسافربری طبس به یزد، پس از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه در بیمارستان سیدمصطفی خمینی طبس با بالگرد اورژانس هوایی به این مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، علی اکبر جراحی در این خصوص افزود: حکیمه ملأ محمدی ۴۸ ساله با تشخیص ترومای دست و معصومه دامور ۹۰ ساله با تشخیص مولتی تروما به این مرکز درمانی اعزام شده اند و هم اکنون تحت درمان قرار دارند.

۶۸ مصدوم حادثه قطار مشهد _ یزد از بیمارستان طبس مرخص شدند

دکتر خطیبی با اشاره به مصدومیت ۸۶ نفر در حادثه قطار مسافربری مشهد به یزد، اظهار کرد: خوشبختانه ۶۸ نفر از این مصدومان با حال مساعد از بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس مرخص شده اند.

فردا پنجشنبه در یزد عزای عمومی اعلام شد

با ابلاغ دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از سوی وزیر کشور، به احترام جان‌باختگان حادثه قطار مشهد - یزد و ابراز هم‌دردی با خانواده حادثه‌دیدگان و مردم یزد فردا پنجشنبه ۱۹ خردادماه در یزد عزای عمومی اعلام شد.

رئیس سازمان اورژانس یزد از افزایش آمار فوتی‌های حادثه قطار طبس - یزد به ۲۱ نفر خبر داد.

کمبودی از نظر امکانات درمانی برای مصدومان حادثه قطار مسافربری یزد _ طبس وجود ندارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کمبودی از نظر امکانات درمانی برای مصدومان حادثه خروج قطار مسافربری یزد-طبس وجود ندارد.

وزارت بهداشت به نقل از سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در صفحه توئیتر نوشت:
«اقدامات درمانی برای مصدومان حادثه خروج قطار مسافربری یزد-طبس در حال انجام و کمبودی از نظر امکانات درمانی وجود ندارد / پس از وقوع این حادثه، تیم واکنش سریع معاونت درمان به محل حادثه اعزام و میزان آمادگی بیمارستان‌ها و شیوه رسیدگی به مصدومان به‌صورت میدانی ارزیابی شد.»

مسافران سانحه‌دیده قطار به یزد منتقل می‌شوند

رحمت رحمت‌نژاد مدیرکل راه آهن یزد ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه قطار مسافر مشهد _ یزد، در مورد این حادثه، اظهار کرد: متأسفانه ساعت ۵:۲۵ صبح امروز قطار مسافری مشهد مقدس به یزد در بلاک عباس‌آباد _ ریزو در اداره کل راه‌آهن شرق دچار حادثه می‌شود که در در همان ساعات اولیه صبح همکاران راه‌آهن کشور و راه‌آهن یزد طی جلسات ویژه‌ای، ستاد بحران را تشکیل داده و مشغول به امدادرسانی در محل شدند.

وی افزود: علت اولیه حادثه برخورد قطار با بیل مکانیکی که فاصله ایمن با خط راه‌آهن را رعایت نکرده بود، اعلام شده ولی با اعزام تیم کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن به محل حادثه، بررسی دقیق‌تر این موضوع از تمامی ابعاد در حال انجام است.

مدیرکل راه آهن یزد علت حضور بیل مکانیکی را در محل ظاهراً به منظور فعالیت در کارگاه بهسازی خط عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون عالی سوانح که متشکل از خبرگان صنعت ریلی است باید ضمن بررسی تمامی ابعاد این مسئله، علت دقیق حادثه را اعلام کنند.

وی از تدارک قطاری برای انتقال مسافران از محل حادثه به طبس و از آنجا به شهر یزد از طریق اتوبوس خبر داد.

آماده‌باش تیم‌های بحران پزشکی قانونی یزد و خراسان جنوبی

رضا حاج منوچهری جانشین رئیس پزشکی قانونی در مدیریت بحران با تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده این حادثه، اظهار کرد: به‌محض وقوع حادثه و اطلاع به پزشکی قانونی، مدیرکل استان خراسان جنوبی به محل وقوع حادثه (۵۰ کیلومتری طبس)، عزیمت کرد و پزشکی قانونی این استان به حالت آماده‌باش درآمد.

وی افزود: از آنجا که حادثه در نزدیکی شهرستان طبس اتفاق افتاد، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان نیز تشکیل شد و علاوه بر آن تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

جانشین رئیس پزشکی قانونی در مدیریت بحران با بیان اینکه مسافران این قطار در حال عزیمت به شهر یزد و از هم‌وطنان عزیز یزدی ما بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده‌باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر استان‌های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان هم‌جوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع‌تر قربانیان وارد عمل شوند.

انتقال پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد

حاج منوچهری گفت: مقرر شده با هماهنگی مرجع قضائی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده‌سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

وی با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده‌های جان‌باختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به‌صورت شبانه‌روزی و با به‌کارگیری تمامی امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام می‌کند و تلاش می‌کند پیکرهای این عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانواده‌ها تحویل دهد.

به گفته جانشین رئیس پزشکی قانونی در مدیریت بحران برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل‌شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می‌شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک این عزیزان اقدام خواهد شد.

وزیر راه وارد محل سانحه قطار طبس شد

 وزیر راه وارد محل سانحه قطار طبس شد

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن برای بازدید از سانحه راه آهن طبس، از محل حادثه بازدید کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و سیدمیعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن به همراه معاونان خود، در محل سانحه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد حضور یافتند.

صبح امروز سانحه‌ای در بلاک عباس آباد طبس برای قطار مشهد_ یزد یا ۳۴۸ مسافر رخ داد که درپی برخورد قطار با بیل مکانیکی، متأسفانه ۲۰ تن از مسافران جان باختند.

به گفته میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن، قطار فوق‌العاده برای انتقال بقیه مسافران به ایستگاه طبس و سپس انتقال آنها با اتوبوس به یزد در نظر گرفته شده است.

۵۰ پرستار یزدی برای اعزام به طبس اعلام آمادگی کردند / آماده‌باش مراکز درمانی استان

دکتر حبیب نیکوکار از آماده‌باش مراکز درمانی استان یزد برای امداد رسانی به حادثه دیدگان قطار مشهد - یزد هم خبر داد.

وی افزود: درپی حادثه خروج قطار مسافربری مشهد به یزد و مصدوم شدن تعدادی از همشهریان، مراکز درمانی شهرستان‌های اردکان، میبد، بهاباد، بافق و مراکز درمانی شهرستان یزد برای امداد رسانی به مصدومان حادثه، آماده‌باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: فراهم آوردن زمینه لازم جهت اعزام بیماران با هلی پد و اورژانس هوایی، بستری و مهیا نمودن اتاق عمل از جمله اقداماتی است که در مراکز درمانی یزد در نظر گرفته شده است.

نیکوکار تصریح کرد: تاکنون در این حادثه ۴۱ نفر مصدوم شده‌اند که به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شده و پس از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد به بیمارستان‌های یزد منتقل خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و فرمانده نیروی انتظامی این استان هم به منظور ارزیابی حادثه به طبس رفتند.

سپاه الغدیر یزد به کمک حادثه‌دیدگان قطار شتافت

به گزارش سپاه الغدیر یزد، امروز چهارشنبه _هجدهم خردادماه_استقرار هشت دستگاه آمبولانس به همراه پنج تیم پزشکی و ۱۲ پرستار و بهیار با تجهیزات کامل در نزدیک‌ترین محل به حادثه، اعزام سه دستگاه اتوبوس جهت انتقال مسافران به استان، برقراری ارتباط بی سیم در محل حادثه با توجه به عدم آنتن دهی تلفن همراه از جمله اقدامات این نهاد نظامی در این حادثه است.

آماده‌باش کامل درمانگاه‌های سپاه در استان جهت پذیرش مجروحین حادثه، آمادگی تیم‌های بسیج جامعه پزشکی استان یزد جهت اعزام و خدمت رسانی به مجروحین حادثه، هماهنگی لازم با سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی جهت اعزام ۱۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه و همچنین اسکان مسافران در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان طبس از دیگر اقدامات سپاه یزد است.

پرونده قضائی برای حادثه قطار مسافری در طبس تشکیل شد

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان روز چهارشنبه با بیان اینکه حادثه خروج قطار از ریل بسیار دلخراش بوده است، اظهار کرد: ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده تلاش می‌شود علاوه بر امدادرسانی، در اولین فرصت قصور احتمالی نیز شناسایی شود.

وی با اشاره به نبود آنتن دهی در محل حادثه افزود: با توجه به اینکه راه دسترسی به مکان حادثه نیز برای خدمات‌رسانی مناسب نبود در اسرع وقت راه دسترسی ایجاد شد و نیروهای امدادی از تمامی نقاط استان و حتی استان‌های همجوار در محل حادثه حاضر شدند.

دادستان بیرجند گفت: ۱۰ اتوبوس برای خدمات‌دهی به مصدومان و حادثه‌دیدگان هماهنگ شده است و تاکنون ۱۷ نفر در این حادثه فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علت حادثه با توجه به تصاویر هوایی وجود بیل مکانیکی در نزدیکی ریل بوده که منجر به واژگونی چند واگن قطار شده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان با اشاره به تحقیقات اولیه در محل وقوع حادثه گفت: راننده بیل مکانیکی و پیمانکار مربوطه که قصور اولیه متوجه آنها است مورد تحقیقات قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده قضائی برای حادثه قطار مسافری تشکیل شده است ادامه داد: در اسرع وقت نتیجه نهایی بعد از مشخص شدن مقصران احتمالی به مردم اعلام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بر لزوم برخورد قانونی با مقصران اجتماعی حادثه تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند کار تحقیقاتی و کارشناسی دقیق‌تر است و در حال حاضر همه توان و تلاش‌ها بر امدادرسانی به موقع برای پیشگیری از تلفات بیشتر است.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده امکانات امداد و نجات از مرکز استان نیز اعزام شده ولی اگر در خدمت‌رسانی به مسافران قصوری صورت گیرد، مورد پیگرد خواهد بود.

همه مصدومان حادثه قطار طبس به مراکز درمانی منتقل شدند / یک مفقودی در حادثه

سیدابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: قطاری با ۱۱ واگن از مشهد به سمت یزد در حرکت بود که ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز در ایستگاه عباس‌آباد از ریل خارج شد و با بیل مکانیکی در جوار ریل، برخورد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در مسیر منتهی به محل وقوع حادثه، راه آسفالت وجود ندارد، ۱۷ دستگاه آمبولانس امدادی یک ساعت بعد از وقوع حادثه برای کمک به مصدومان در ایستگاه عباس‌آباد حضور پیدا کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان راه‌آهن در دست بررسی است گفت: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی، قطاری برای اعزام مسافران به یزد مشخص شده و اتوبوس‌هایی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آمار قطعی فوتی‌ها بعد از اتمام بررسی‌ها، توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس هم اعلام کرد: تعداد فوتی‌های حادثه خروج قطار مسافری مشهد _ یزد از ریل به ۱۷ نفر رسید و تاکنون ۳۵ نفر از مصدومان به بیمارستان طبس منتقل شدند.

علی‌اکبر رحیمی افزود: اعلام آمار قطعی فوتی‌ها با توجه به عمق حادثه مقدور نیست ولی تا این لحظه ۱۷ نفر در این واقعه تلخ جان باخته‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به آمار مسافران، این حادثه تا این لحظه یک نفر مفقودی دارد.

۴۴ مصدوم حادثه قطار مشهد _ یزد در بیمارستان طبس پذیرش شدند

سیدمحمد موسوی میرزایی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس افزود: حال مصدومان بستری شده در این بیمارستان خوب است و مصدوم خیلی بدحالی نداریم.

وی افزود: تمام امکانات درمانی استان را برای درمان مصدومان این حادثه بسیج کرده‌ایم و جای هیچ نگرانی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همراهی سرپرست معاونت درمان این دانشگاه صبح امروز به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس (ره) رفت و دستور بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و تیم‌های تخصصی درمانی برای مداوای مجروحین حادثه خروج قطار مسافربری مشهد - یزد را صادر کرد.

موسوی در این بازدید در تماس تلفنی با وزیر بهداشت با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌ها ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

اعزام ۲۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال مسافران قطار حادثه دیده / بارگیری بیل مکانیکی برای پاکسازی مسیر ریلی

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به حادثه تلخ خروج قطار مسافری مشهد_ یزد از ریل اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه، ۱۰ دستگاه اتوبوس از یزد برای انتقال مسافران یزدی به یزد اعزام شد.

وی با بیان این‌که این اتوبوس‌ها حدود ۱۰ دقیقه دیگر به محل حادثه می‌رسند، افزود: اتوبوس‌ها مسافران آسیب‌دیده یزدی را به یزد برمی‌گردانند. از طبس و بیرجند نیز ۱۵ دستگاه اتوبوس برای کمک‌رسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که این اتوبوس‌ها مسافران مشهدی را به مقصد منتقل خواهند کرد، گفت: راهداری استان یزد همچنین برای پاکسازی مسیر ریلی ماشین‌آلات مورد نیاز را به محل حادثه اعزام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: بر این اساس سه کمرشکن در حال حمل تجهیزات مورد نیاز هستند، ضمن این‌که در معدن چادرملو نیز یک بیل مکانیکی در حال بارگیری برای اعزام به محل خروج قطار از ریل است.

رستگاری تاکید کرد: همکاران ما در راهداری برای کمک‌رسانی حضور دارند و نیروهای ما در آمادگی کامل برای این منظور به سر می‌برند.

اسامی مصدومان حادثه قطار طبس _یزد اعلام شد

بنابر اعلام اورژانس یزد تاکنون ۲۵ مصدوم حادثه خروج از خط قطار مشهد _ یزد به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است؛

سید علی حسینی، محسن محمد نوری، لیلا جمالی، رباب عبدالقصوری، محسن کلانتری، نیلوفر میرجلیلی، مصطفی میرجلیلی، نگین میرجلیلی، مجتبی بیوکی، معصومه راهور، دانیال زارع، حمید زارع، رباب ناصری، زهرا رحیمی، محمدمهدی بهابادی، علیرضا بهابادی، نوید محتشم نیا، مهرسانا کریمی، سحر یزدانی، سیدعلی حسن‌زاده، ایوب فتاحی، حمیده جعفری، فاطمه سادات سعیدنامه، نرجس قاسم قاضی و مهدی جمالی.

روابط عمومی اورژانس استان یزد با بیان این‌که مصدومان دیگر نیز در راه انتقال به این مرکز درمانی هستند، اعلام کرد: تمامی مصدومان حادثه قطار به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل‌شده و بعد از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد، به بیمارستان‌های یزد منتقل خواهند شد.

آخرین جزئیات حادثه قطار در محور طبس _ یزد

افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن / اسامی ۴۳ مصدوم / سفر وزیر کشور به محل حادثه

خروج قطار مسافربری طبس _ یزد از ریل تاکنون منجر به مصدومیت ۵۰ تن و مرگ ۱۷ تن دیگر شده است.

مهدی ولی‌پور اظهار کرد: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس _ یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال‌احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در تشریح آخرین گزارش خود از حادثه رخ داده گفت: این قطار مجموعاً ۴۳۰ مسافر و خدمه داشته که درپی حادثه رخ داده شش واگن آسیب دیده که از این تعداد نیز سه واگن واژگون شده است که بیشترین خسارات نیز مربوط به همین سه واگن واژگون شده است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون مرگ ۱۰ تن در این حادثه تأیید شده است، گفت: تاکنون این حادثه ۵۰ مصدوم داشته که ۱۶ مصدوم آن بدحال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ تیم امدادی، ۱۰ دستگاه آمبولانس، سه خودرو نجات و دو بالگرد نیز در منطقه حضور دارد، اظهار کرد: امدادرسانی امدادگران در محل وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم تاکنون

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: این حادثه تاکنون ۱۰ کشته و ۱۵ مصدوم داشته است، اظهار کرد: امدادرسانی در محل همچنان ادامه دارد و برابر گزارش‌های دریافتی تاکنون متأسفانه ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

تعداد جان‌باختگان حادثه قطار در طبس به ۱۷ نفر رسید

علی‌اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس دقایقی پیش اعلام آمار قطعی فوتی‌ها با توجه به عمق حادثه مقدور نیست ولی تا این لحظه ۱۷ نفر در این واقعه تلخ جان باخته‌اند. با توجه به آمار مسافران، این حادثه تا این لحظه یک نفر مفقودی دارد.

وی افزود: تا این لحظه ۳۵ نفر از مجروحان از محل حادثه به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند که حال پنج نفر وخیم است. همچنین نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن‌ها هستند و تاکنون مصدومان با بالگرد، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان طبس منتقل شدند.

فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: تمام امکانات درمانی در طبس برای مصدومان این حادثه فراهم است و تیم تخصصی نیز از بیرجند به طبس اعزام‌شده است. از مجموع هفت واگن این قطار، سه واگن به‌طور کامل واژگون شده و چهار واگن نیز از خط خارج‌شده است.

وی بابیان اینکه بیمارستان و فرودگاه طبس در حالت آماده‌باش است، گفت: حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه هجدهم خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه قطار طبس _ یزد

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور، سیدمحمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و عمیدالدین خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

وی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تأکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور مأموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌های درمانی به حادثه‌دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

دستور رئیس سازمان بازرسی برای بررسی ابعاد حادثه قطار طبس-یزد

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کشور ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی مأموریت داد با حضور درصحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضائی واداری اقدامات لازم را انجام دهد.

تجهیزات درمانی برای مصدومان حادثه قطار در طبس بسیج شد

سیدابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با دستور استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار مسافربری طبس _ یزد آغاز شد و ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر پنج دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به منطقه اعزام‌شده است. همچنین سه فروند بالگرد از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان‌های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام‌شده است. مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا در جلسه بحران شرکت کنند، بااین‌وجود بنا به تأکید استاندار، همه خدمات‌دهی‌ها قبل از تشکیل جلسه بحران آغاز شده تا شرایط به‌درستی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه‌ریزی‌شده و آمار آمبولانس‌های اعزامی به محل حادثه به ۱۷ مورد رسیده است. همچنین تا ساعت ۸:۲۰ دقیقه امروز آمار ۱۰ نفر فوتی و ۱۰ مصدوم بدحال از این سانحه گزارش‌شده است.

اعزام شش تیم امدادی از هلال‌احمر به محل حادثه

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون شش تیم امدادی از هلال‌احمر به محل حادثه اعزام‌شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، دو تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

اعزام ۲ تیم امدادی هلال‌احمر به حادثه قطار مشهد_یزد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اعزام دو تیم عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر به حادثه قطار مسافربری مشهد به یزد خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد که بلافاصله پس از اعلام، دو تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات سه راهی جندق _خوروبیابانک به همراه خودروی نجات و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بالگرد امدادی استان و نجاتگران پایگاه‌های شعب خوروبیابانک و نائین در حال آماده‌باش برای اعزام به حادثه قرار دارند.

آماده‌باش بالگرد امدادی اصفهان

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: ساعت ۵:۳۵ دقیقه صبح امروز حادثه واژگونی یک قطار مسافربری در ایستگاه منتظرالقائم حدفاصل طبس به یزد اتفاق افتاد که در آن هشت سالن قطار از خط خارج شد.

وی با اشاره به آماده‌باش عوامل امدادی اورژانس، هلال‌احمر و بیمارستان‌های استان اصفهان بلافاصله پس از این حادثه، افزود: دو بالگرد موجود در استان نیز در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و دو تیم از هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، پیشگیری و کنترل وقوع چنین حوادثی را ضروری دانست و گفت: طول خطوط راه‌آهن در استان اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است که همواره اجرای طرح‌های ایمنی در این خطوط مورد تأکید قرار دارد.

آخرین جزئیات حادثه قطار در محور طبس _ یزد

برخورد با بیل مکانیکی علت حادثه است

احمد دهقان، رئیس سازمان اورژانس استان یزد اظهار کرد: اورژانس یزد با تمام توان آماده کمک‌رسانی به حادثه دیدگان است و به‌طور مداوم این حادثه را رصد می‌کند. همچنین با توجه به خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار یزد هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی افزود: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.

کد خبر 580465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.