ساوه با معضلات فراوانی روبه‌رو است

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: این شهر بزرگترین شهر صنعتی کشور است و بالاترین درآمد را دارد، این درحالی است که شهر ساوه رتبه اول مشکلات را در استان مرکزی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد حاج‌امینی امروز -هجدهم خردادماه- در نشست مدیران شهری با نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شهر ساوه بزرگترین شهر بعد از اراک در استان مرکزی است و با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما اقدامات لازم برای رفع معضلات این شهر انجام نمی‌شود.

وی گفت: حدود پنج ماه است که ساوه بدون فرماندار مدیریت می‌شود و سرپرست دارای اختیارات لازم برای انجام امور شهر نیست. لازم است تا سرپرست فعلی فرمانداری به عنوان نیرویی بومی، انقلابی و جوان به عنوان فرماندار تعیین تکلیف شود تا مشکلات شهر رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در خصوص معضلات این شهر، اضافه کرد: در زمینه بهداشت و درمان نیز شهروندان با مشکلات بسیاری مواجه هستند که این وضعیت زیبنده شهر ساوه به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی کشور نیست.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نیز شهر وضعیت خوبی به لحاظ نیرو و فضای آموزشی ندارد و اگر کمک و حمایت خیران نبود، قطعاً با شرایط بدتری مواجه بودیم. در آموزش‌وپرورش ساوه نیروهای غیربومی به‌کارگیری و این نیروها بعد از دو سال به شهر خود منتقل می‌شوند و این موضوع، آموزش دانش‌آموزان را با چالش روبه‌رو کرده است.

حاج‌امینی افزود: برگزار نکردن جلسات در راستای مطرح کردن مشکلات و یافتن راه حل برای رفع آن، موجب انباشته شدن مشکلات مختلف شهر به ویژه در حوزه مدیریت شهری شده است؛ لذا لازم است این جلسات به طور پیوسته برگزار شود.

کد خبر 580436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.