زیباسازی لوکزامبورگ با نصب پیانوها در فضاهای عمومی

۱۷ پیانو با ظاهرهای متنوع در سراسر فضاهای عمومی شهر لوکزامبورگ نصب شده است که هدف از جای‌گذاری آن‌ها افزایش نشاط اجتماعی و زیباسازی عنوان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این موقعیت را تصور کنید: یک روز گرم تابستانی در اروپا، خورشید در آسمان آبی شفاف می‌درخشد و شما در حال قدم زدن در خیابانی آرام، سنگفرش شده و پر از گل هستید که با معماری اواخر قرون وسطی احاطه شده است. ناگهان میل به نواختن پیانو پیدا می‌کنید، اما کجا می‌توانید پیانو را در چنین زمانی کوتاه پیدا کنید؟

مقامات محلی در پایتخت لوکزامبورگ پروژه "پیانوی شهری من" را راه‌اندازی کردند که در آن ۱۷ پیانو در فضاهای عمومی اطراف شهر نصب شده است. طبق داده‌های جمعیتی سال ۲۰۲۲، این تقریباً یک پیانوی عمومی به ازای هر ۶۴۰۰ نفر است.

زیباسازی لوکزامبورگ با نصب پیانوها در فضاهای عمومی

مقامات محلی پیانوهای عمومی را تا نوزدهم ژوئن در سراسر شهر لوکزامبورگ در دسترس قرار خواهند داد. آنها در خیابان‌ها، پارک‌ها، محله‌ها و مکان‌های توریستی قرار می‌گیرند و استفاده از آنها کاملاً رایگان است، زیرا مقامات قصد دارند آنها را به بخشی حیاتی از فضاهای عمومی تبدیل کنند.

طبق بیانیه شهر، جدای از زیباسازی، پیانوها همچنین به عنوان آهنربا برای کنار هم جمع کردن عموم شهروندان عمل می‌کند و باعث ایجاد هم‌افزایی و تعاملات متعدد افراد در سراسر مرزهای اجتماعی می‌شود. این سیاست کاملاً در تضاد با محدودیت‌های دوران همه‌گیری است که تا همین چند ماه پیش اجرا می‌شد.

شهروندانی که ویدئویی از نواختن پیانوی شهری را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند، می‌توانند کوپن‌هایی با ارزش حداکثر ۵۰۰، ۲۵۰ و ۱۵۰ یورو برنده شود.

علاوه بر این، مقامات شهری پیانوها را نیز در تقویم فرهنگی لوکزامبورگ گنجانده‌اند و چندین کنسرت در فضای باز را در دستور کار قرار داده‌اند.

پیانوها ظاهر شهری بسیار متمایز دارند زیرا توسط اعضای سازمان جوانان، دانشجویان خوابگاه‌ها، مدارس و انجمن‌های شهر تزئین شده‌اند و به همین علت، علاوه بر نشاط اجتماعی باعث تنوع ریخت شهری نیز شده است.

زیباسازی لوکزامبورگ با نصب پیانوها در فضاهای عمومی

کد خبر 580352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.