هشدار درباره سرایت آبله میمون در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) درباره احتمال سرایت فردبه‌فرد بیماری آبله میمون هشدار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آبله میمون علاوه بر انسان‌ها می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها را نیز مبتلا کند.

نخستین مورد ابتلاء به آبله میمون در میان انسان‌ها در سال ۱۹۷۰ گزارش شد، در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در کشور گزارش کردند.

برخی از موارد ابتلاء به آبله میمون در آمریکا با سفرهای اخیر افراد به کشورهایی که ویروس در آن‌ها شناسایی شده و در حال گسترش بوده است، مرتبط نیست و این اتفاق نشان می‌دهد که آبله میمون به صورت محلی در آمریکا در حال گسترش است. بنابراین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا درباره احتمال سرایت فرد به فرد این بیماری هشدار داده‌اند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی می‌شود. فرد مبتلا ممکن است دچار التهابات پوستی نیز بشود که معمولاً قبل از انتشار به دیگر قسمت‌های بدن روی صورت شروع می‌شود، در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و از بین می‌رود. با وجود اینکه بیماری آبله میمون باعث نگرانی در سراسر جهان شده است، اما محققان معقتدند که شیوع این بیماری مانند همه‌گیری کرونا نخواهد بود، زیرا انتقال آن به راحتی ویروس کرونا نیست.

کد خبر 580351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.