۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کنفرانس اپل؛ ویژگی iPadOS 16

apple wwdc 2022 بزرگترین رویداد شرکت اپل در سال‌جاری میلادی بود که در آن از رونمایی iPadOS 16 سخن به میان آمد؛ این نسخه شامل قابلیت‌های جدید و پیشرفته است که مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپل بسیاری از امکانات مورد انتظار کاربران آیپد را به سیستم‌عامل iPadOS 16 اضافه کرد؛ یکی از قابلیت‌های جدید آن Stage Manager است که سبک پنچره‌ها را مشابه آنچه در مک‌بوک‌های مجهز به macOS Ventura وجود دارد در دسترس کاربران آیپد قرار می‌دهد. البته این قابلیت فقط در آیپدهای مجهز به تراشه M1 محدود می‌شود.

Stage Manager علاوه بر امکان تغییر ابعاد پنجره‌ها، ویژگی‌های دیگری مانند برنامه مرکزی را نیز ارائه می‌دهد که بدون اشغال کردن همه صفحه، تمرکز را بر اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند اپلیکیشن اصلی را در مرکز قرار داده و دیگر اپلیکیشن‌ها را به ترتیب آخرین زمان استفاده از آن‌ها در سمت چپ قرار دهند.

Stage Manager تنها قابلیتی نیست که به صورت محدود ارائه می‌شود؛ آیپدهای مجهز به تراشه A12 Bionic یا قدیمی‌تر قابلیت تعویض حافظه مجازی را ارائه نمی‌دهد؛ این قابلیت می‌تواند حافظه موجود برای همه اپلیکیشن‌ها را افزایش دهد. در نسخه جدید iPadOS می‌توان بین ورودی صدا، لمس و قلم اپل به صورت یکپارچه جابه‌جا شد.

کد خبر 580346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.