اعزام ۲۲۴۰ نفر از ایثارگران به حج‌ تمتع

مدیرکل امور اردویی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اعزام ۲۲۴۰ نفر از ایثارگران برای حج‌ تمتع سال ۱۴۰۱ از بیست‌وسوم خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمستجاد حسینی با اشاره به اعزام زائران ایثارگر در حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار کرد: با تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه ایثارگران در حج سال جاری به ۲۲۴۰ نفر تخصیص پیدا کرد که این سهمیه به اولویت‌های والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت جانبازان ۲۵ درصد به بالا تخصیص تعلق گرفت.

وی درباره بعضی مشکلات حج ایثارگران افزود: یک سری از ایثارگران مشکل واکسن مننژیت داشتند که این مشکل برطرف شد. تعداد معدودی هم به علت مابه‌التفاوت افزایش قیمت حج از سوی عربستان انصرافی داشتیم که افراد دیگری از ایثارگران جایگزین آن‌ها شدند.

حسینی با اشاره به ثبت‌نام ایثارگران در کاروان‌های عادی سازمان حج و زیارت گفت: اعزام حجاج ایثارگر از بیست‌وسوم خردادماه آغاز خواهد شد. ۶۰ نفر هم در قالب کاروان ویژه ایثارگران به عربستان اعزام می‌شوند که هر جانباز یک همراه دارد؛ همچنین یک پزشک که سابقه کار با جانبازان را دارد، در این کاروان حضور خواهد داشت؛ البته زمان اعزام این کاروان ویژه از مبدا تهران مشخص نیست.

وی ادامه داد: امکانات متناسب با ایثارگران در مدینه و مکه از جمله تردد جانبازان ویلچری با ماشین مخصوص و خدمات مرتبط با ویلچر در نظر گرفته شده است، این در حالی که ایثارگران در مدت حضور در سرزمین‌های نور به طور مرتب پایش سلامت خواهند شد.

مدیرکل امور اردویی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: باید از ایثارگران به‌خاطر اینکه عربستان شرط سنی برای اعزام زائران حج در نظر گرفت پوزش بطلبیم، طبیعی است که برخی نتوانند ثبت‌نام کنند. کرونا و اعزام نشدن حجاج در این دو سال هم موجب شد، نتوانیم تعداد بیش‌تری از ایثارگران را به حج تمتع سال جاری اعزام کنیم، ان‌شاءالله در سال‌های آینده بتوانیم از این عزیزان میزبانی کنیم.

کد خبر 580268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.