مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در مسیر پژوهش

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه پژوهشی «عارضه‌یابی و ارائه الگوی بهینه مدیریت پسماندهای خشک» جهت توسعه روش‌ها و راهکارهای نوین مدیریت پسماند در شهر اصفهان آغاز شد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ طرح جامع مدیریت پسماند شهر اصفهان به تصویب رسید که از آن زمان تاکنون سیستم مدیریت پسماند شهر اصفهان منطبق با این طرح در حال اجرا است، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه روش‌های نوین، بازنگری در طرح جامع مدیریت پسماند ضروری است.

وی ادامه داد: در راستای بازنگری در طرح جامع مدیریت پسماند شهر اصفهان و با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده و لزوم بازنگری و به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند، پروژه پژوهشی «عارضه‌یابی و ارائه الگوی بهینه مدیریت پسماندهای خشک در شهر اصفهان» از مبدا تولید تا پردازش در سازمان مدیریت پسماند تعریف، و فراخوان انتخاب مجری منتشر شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به حضور چهار گروه تحقیقاتی در فراخوان انتخاب مجری طرح عارضه‌یابی و ارائه الگوی بهینه مدیریت پسماندهای خشک در شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: پس از ارائه پیشنهادات از طرف شرکت‌های مجری جهت انجام این طرح تحقیقاتی، جلسات کارشناسی متعددی برگزار و در نهایت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کسب بیشترین امتیاز به عنوان مجری این طرح انتخاب شد.

وی در خصوص جزئیات طرح عارضه‌یابی و ارائه الگوی بهینه مدیریت پسماندهای خشک در شهر اصفهان، افزود: انطباق سیستم‌های نوین مدیریت پسماندهای خشک شهری با وضع موجود، بررسی الگوی بهینه مدیریت پسماند، ارزیابی اقتصادی استقرار سیستم‌های نوین مدیریت و انجام نیازسنجی آموزشی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این طرح پژوهشی است که در مدت یک سال انجام خواهد شد.

ساکتی ضمن اشاره به روش‌های نوین پردازش پسماند شهری، اضافه کرد: در سال‌های گذشته در خصوص بررسی روش‌های پردازش پسماند شهری مطالعات جامع و کاملی انجام شده است که بعضی از این روش‌ها مانند هاضم و پیرولیز به مرحله اجرا رسیده است، اما طرح پژوهشی حاضر به‌طور تخصصی به روش‌های مدیریت پسماندهای خشک از مبدا تولید تا محل پردازش می‌پردازد که این مطالعات مکمل هم‌جهت با اجرای بهینه مدیریت پسماند در شهر اصفهان است.

کد خبر 580249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.