اعلام شرایط و زمان باقی‌مانده برای ثبت سفارش کتب درسی+جزئیات

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد که ۷۸ درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، احمدرضا امینی اظهار کرد: مطابق شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ثبت سفارش فردی و گروهی کتاب‌های آمادگی تکمیلی برای پیش‌دبستانی استثنایی، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه (عادی و استثنایی)، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه شاخه‌های نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش (عادی و استثنایی) از بیست‌وهشتم فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده و تا بیست‌ویکم خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای شروع فعالیت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تاکنون ۸۳ درصد دانش‌آموزان دوره آموزش ابتدایی، ۷۱ درصد دوره اول متوسطه، ۷۶ درصد دوره دوم متوسطه شاخه نظری، ۷۲ درصد دوره دوم متوسطه شاخه فنی‌وحرفه‌ای و ۶۴ درصد دوره دوم متوسطه شاخه کاردانش و ۸۱ درصد استثنایی و در مجموع به طور میانگین ۷۸ درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کرده‌اند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تأکید کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده تا بیست‌ویکم خرداد، انتظار می‌رود خانواده‌ها و مدیران مدارس برای پیگیری و ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تنها از طریق سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir انجام می‌شود و از بیست‌وهشتم فروردین‌ماه آغاز شده است و تا بیست و یکم خردادماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 580213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.