ارائه ۱۷ نوع خدمت همزمان با دهه کرامت در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از ارائه ۱۷ نوع خدمت در قالب پویش محله رضوی همزمان با ایام خجسته دهه کرامت در مناطق کم‌برخوردار کلان‌شهر مشهد خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در دوره ششم، رسیدگی و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار شهری است و در همین راستا با ایجاد پویش‌های مختلف و برنامه‌ریزی شده تلاش می‌شود تا خدمات گسترده‌ای به مناطق هدف ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری پویش محله بهاری در استقبال از بهار ۱۴۰۱ و درخواست مکرر شهروندان برای تمدید این نوع از پویش‌ها، با هماهنگی‌های صورت گرفته در مدیریت شهری و شناسایی ۱۶ محله هدف در هشت منطقه شهری، پویش محله رضوی همزمان با دهه کرامت با هدف زیباسازی، پاکسازی و فضا آرایی محلات کم‌برخوردار شهری در دستور کار قرار گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در محله‌های هدف ۱۷ نوع خدمت، شامل جمع‌آوری خاک و نخاله، رفع نازیبایی‌ها، رنگ‌آمیزی پایه تابلوها و المان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، پاکسازی دیوارنوشته‌ها، آموزش تفکیک زباله از مبدا، آموزش ایمنی و پیشگیری، انجام عملیات گل‌کاری تابستانه، تکمیل گونه‌های گیاهی، هرس پرچین و گونه‌های هرس‌پذیر، آموزش اولیه تولید و نگهداری گیاهان آپارتمانی و نگهداری درختان معابر فرعی، تعویض جداول فرسوده، لکه‌گیری آسفالت، اجرای نقاشی دیواری، فضاآرایی محله، نصب پلاک افتخار سر در منازل شهدا و برگزاری جشن‌های مختلف در سطح این محلات است.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های این پویش، برگزاری آموزش‌های مختلف برای شهروندان در این محلات است که دو هدف اصلی توسعه دانش شهروندی و ایمنی را دنبال می‌کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: محلات هدف این طرح شامل، منطقه دو، محله وحدت و محله حجت (عج)، منطقه ۳، محله عباس‌آباد و محله خواجه ربیع، منطقه چهار، محله میثم شمالی و محله شهید قربانی، منطقه پنج، محله عباس‌آباد و محله مهدی‌آباد، منطقه شش، شهرک شهید رجایی و محله امیرآباد، منطقه هفت، محله عسگریه و رباط طرق، منطقه ۱۰، محله خاتم‌الانبیاء و محله ایثارگران، منطقه ۱۲، محله چهاربرج و محله اسفندیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی از راه‌اندازی این پویش‌ها، ارائه خدمت مضاعف به مجاوران حرم مطهر رضوی است، از شهروندان تقاضا می‌شود، نظرات، پیشنهادها، انتقادات و درخواست‌های خود را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، اعلام کنند تا با نظر آن‌ها، خدمات مطلوب‌تری در گستره شهر علی بن موسی الرضا (ع) ارائه شود.

کد خبر 580211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.