گذرگاه‌های عابر پیاده هوشمند در والنسیا اجرا می‌شود

شهر کوچک کولرا، در منطقه خودمختار والنسیا در اسپانیا، راه‌حل‌های هوشمند مدیریت ترافیک اسپانیا را اجرا کرده است. مسئولان شهر، دو گذرگاه هوشمند عابر پیاده و دو رادار آموزشی در نقاط کلیدی تردد عابران نصب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری والنسیا با همکاری شرکت اسپانیایی Pavapark که متخصص در توسعه راه‌حل‌های شهر هوشمند است، ابتکار جدیدی را برای امنیت عابران پیاده در نظر گرفته است. سیستم جدید می‌تواند به طور یکپارچه با سیستم‌های مدیریت ترافیک شهری ادغام شود.

این شرکت رادارهای آموزشی را نیز در دو مکان شلوغ شهر نصب کرده است؛ از این حیث به این رادارها "آموزشی" می‌گویند که برای تشویق تغییر رفتار رانندگان طراحی شده‌اند.

این رادارها به لطف صفحه نمایش، سرعت نزدیک شدن خودروها را نشان می‌دهد و امکان افزودن پیام و تصاویر را فراهم می‌کند؛ از این طریق رانندگان از سرعت رانندگی خود آگاه می‌شوند. اگر خودروها با سرعت مجاز عبور کنند، رانندگان می‌توانند پیام "متشکرم" را بخوانند. اگر سرعت آن‌ها بالاتر از حد مجاز باشد، رادار پیام "لطفاً، سرعت خود را کاهش دهید" را نمایش می‌دهد.

گذرگاه‌های عابر پیاده هوشمند در والنسیا اجرا می‌شود

گذرگاه‌های هوشمند عابر پیاده کولرا که در خیابان و تقاطع‌های اصلی شهر نصب شده است، از ۱۴ صفحه سیگنال افقی نورانی تشکیل شده است که در انتهای هر نوار سفید، شش چراغ راهنمای RLP تعبیه شده است.

سیگنالینگ نور زمانی فعال می‌شود که حسگرهای تشخیص نشان دهند که یک عابر پیاده در حال عبور است. صفحاتی که نور سفید ساطع می‌کنند، فقط در شب فعال می‌شوند و چراغ‌های RLP که نور قرمز منتشر می‌کنند در طول روز کار می‌کنند. علائم عمودی که دارای هر دو نور سفید و قرمز هستند، شبانه‌روز فعال هستند.

بنابراین، در طول روز این گذرگاه‌های عابر پیاده برای رانندگان و عابران هشداری قابل مشاهده ارسال می‌کنند تا هم رانندگان این فرصت را پیدا کنند که سرعت خود را کاهش دهند و وسیله نقلیه خود را متوقف کنند و هم عابران بتوانند احساس امنیت داشته باشند.

کد خبر 580148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.