ابتکار روتردام برای پاکسازی پارک‌ها به کمک مردم

گردشگران پارک روتردام می‌توانند در ازای پاکسازی محیط، نوشیدنی رایگان دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری روتردام برای پاکسازی منطقه تفریحی پارک کرالینگه طرح جالبی را ارائه کرده است؛ هر بازدیدکننده‌ای که کیسه‌ای پر از زباله جمع‌آوری کند، می‌تواند نوشیدنی رایگان در خانه ساحلی این منطقه دریافت کند. با انجام این کار، مقامات محلی می‌خواهند به بازدیدکنندگان انگیزه دهند تا در حفظ پارک مشارکت فعال داشته باشند.

تعداد زیاد بازدیدکنندگان در پارک تفریحی کرالینگه روتردام هلند، به ویژه زمانی که هوا مطبوع است، منجر به افزایش سطح زباله می‌شود، به همین علت شهرداری تصمیم گرفت مهمانان را تشویق کند تا علاوه بر حضور و لذت از طبیعت، به حفظ تمیزی پارک نیز کمک کنند.

ابتکار روتردام برای پاکسازی پارک‌ها به کمک مردم

بازدیدکنندگان می‌توانند هنگام ورود یک انبرک برداشت زباله و کیسه مخصوص در اختیار داشته باشند. با تحویل کیسه پر از زباله در مرکز دریافت، از آنها با یک فنجان قهوه رایگان یا انواع دیگر نوشیدنی‌ها به عنوان حرکت سپاسگزاری، پذیرایی می‌شود.

مبادله نوشیدنی در برابر زباله تنها یکی از ابتکاراتی است که به منظور تمیز نگه داشتن روتردام انجام شده است. طرح مشابهی در ساحل هوک‌ون‌هالند وجود دارد که در ازای یک کیسه پر از بطری‌های مستعمل، بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر اینکه احساس خوبی در مورد خود برای محافظت از دریا در برابر پلاستیک تجربه کنند، بستنی، یک فنجان قهوه یا هدیه‌ای کوچک دریافت کنند.

کد خبر 580122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.