لزوم شناسنامه‌دار شدن اکیپ‌های اجرای ساختمان‌ها در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تمام ساخت‌وسازها در شهر اهواز وابسته به اکیپ‌های اجرایی است که برخی از آنها علاوه بر اینکه تخصص لازم را ندارد، بدون مجوز اشتغال نیز هستند، باید با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای این اکیپ‌ها و افراد شاغل در آنها شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل شیشه‌گری امروز _دوشنبه شانزدهم خردادماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: سیستم مهندسی کشور، در زمینه آموزش تخصصی و دانش فنی ضعف بسیار زیادی دارد و علاوه بر آن مهندسان ناظر به‌صورت دائم در محل ساختمان حاضر نمی‌شوند، بلکه عملاً در بخش‌هایی از مراحل آن حضور دارند که این خلأ با مجری ذی‌صلاح نیز پر نشد.

وی افزود: تمام ساخت‌وساز شهر ما وابسته به اکیپ‌های اجرایی است که برخی از آنها علاوه بر نداشتن تخصص لازم، مجوز اشتغال نیز ندارند، لذا باید با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای این اکیپ‌ها و افراد شاغل در آنها شناسنامه‌دار شوند تا بدانیم چه کسی بخش اجرایی ساختمان را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بیشتر خطرهای ساختمانی اهواز از گاز ناشی می‌شود، برخلاف اینکه وسایل گازسوز به دلیل شرایط آب و هوایی در استان کمتر استفاده می‌شود، اما به نسبت حوادث ناشی از گاز بسیار زیاد است که انتظار می‌رود ناظران نظام مهندسی شرکت گاز برای این مورد تدابیر لازم را پیش‌بینی کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه بسیاری از ساختمان‌های ناایمن رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب را دریافت می‌کنند، اما عملاً تخریبی صورت نمی‌گیرد، بلکه در نهایت با پرداخت جریمه ساخت آن ادامه پیدا می‌کند، لذا باید این موضوع از طریق دادگستری پیگیری شود که بخاطر مسائل فنی رأی تخریب داده می‌شود.

کد خبر 580115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.