دغدغه مهم شهروندان تهرانی توسعه حمل‌ونقل عمومی است

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، دغدغه اصلی شهروندان تهرانی توسعه حمل‌ونقل عمومی و توجه ویژه به رفع مسئله آلودگی هوا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _ دوشنبه شانزدهم خردادماه_ در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو دیزل و آشنایی با ویژگی‌های نخستین اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها دغدغه اصلی شهروندان تهرانی توسعه حمل‌ونقل عمومی و توجه ویژه به رفع مسئله آلودگی هوا است؛ از سویی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تولید با رویکرد دانش بنیان تاکید کردند که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه متولیان امر باید به سمت استفاده از انرژی پاک برای توسعه حمل‌ونقل عمومی بروند، گفت: استفاده از اتوبوس برقی کارا، یکی از راهکارهای رفع دغدغه‌های حمل‌ونقل عمومی و زیست محیطی پایتخت است.

نایب رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: تولید اتوبوس برقی از سوی شرکت ایران خودرو و ویژگی‌هایی که شرکت برای اتوبوس‌های برقی در نظر گرفته است و این اتوبوس‌ها با یک بار شارژ و طی مسافت ۲۵۰ کیلومتر، بدون ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی می‌تواند بخشی از مشکلات پایتخت را رفع کند.

وی اضافه کرد: فاصله قیمت اتوبوس‌های دیزلی و برقی در طول یک دوره سه تا چهار ساله از طریق حذف هزینه مصرف سوخت و هزینه نگهداشت اقتصادی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به‌دنبال برون‌سپاری حمل‌ونقل عمومی به بخش خصوصی است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری تهران بهتر است منابع خرید این اتوبوس‌ها از طریق تهاتر، بخشی از اعتبارات بانک‌ها و وزارت نفت از محل کاهش هزینه سوخت تأمین شود.

کد خبر 580101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.