از قتل پدر توسط دختر تا برادرکشی بر سر ارثیه پدری

قتل پدر توسط دختر، بازداشت دو قاچاقچی اسلحه، برادرکشی بر سر ارثیه پدری، بازداشت دو زورگیر در نیاوران، بازداشت مردی که عامل قطعی برق شهر بود، سرقت میلیاردی تجهیزات پزشکی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش ایمنا، دختر جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۳۵ آزادی به قتل پدر خود اعتراف کرد و بلافاصله موضوع در جریان رسیدگی بازپرس محمدحسین زارعی قرار گرفت. این دختر ۲۵ ساله برای انجام تحقیقات و بازجویی به شعبه یکم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت دو سال قبل به دلیل آزار و اذیت از سوی پدرش او را به قتل رسانده و جسد او را در بیابان به آتش کشیده است.

در ادامه تحقیقات برادر این دختر در جریان تحقیقات قرار گرفت و گفت: خواهرم از دو سال قبل ناگهان ناپدید شد و اطلاعی از محل زندگی او نداشتیم. او تحت تأثیر مخدر شیشه بیماری روحی و روانی پیدا کرده بود و به خاطر همین اعتیاد شدید تعادل روانی خود را از دست داده بود و حتی خانه‌ای که در زنجان داشت فروخته بود. ادعای او مبنی بر قتل پدرم هم کذب است چون پدر من زنده است.

با ارائه این ادعاها از سوی خواهر و برادر جوان تحقیقات در این پرونده برای روشن شدن حقیقت در شعبه اول دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

بازداشت ۲ قاچاقچی اسلحه

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز در فارس، مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یکی از اعضای باند قاچاق سلاح تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی خریداری کرده و با یک سواری پژو ۴۰۵ قصد ورود آن را به شیراز دارند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مواصلاتی اصفهان _ شیراز اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو را شناسایی کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو سه قبضه اسلحه جنگی کلت و سه تیغه خشاب مربوطه کشف شد، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند و تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس به طور جدی با عاملان فروش سلاح غیرمجاز برخورد شدید خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد، سریعاً موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

برادرکشی بر سر ارثیه پدری

نهم مرداد سال ۱۴۰۰ مأموران پلیس تهران از درگیری خونین دو برادر باخبر و راهی محل شدند. وقتی مأموران به خانه موردنظر رسیدند، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد برادر کوچک‌تر با ضربات چاقو کشته و برادر بزرگ‌تر به نام محمود ۴۵ ساله هم حین فرار از سوی همسایه‌ها بازداشت شده است. جسد احمد ۳۸ ساله به پزشکی قانونی فرستاده و محمود به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در روند بازجویی‌ها گفت: من و برادرم سال‌ها در خانه پدری‌مان زندگی می‌کردیم. من همراه همسر و فرزندانم در طبقه اول بودم و برادرم همراه خانواده‌اش در طبقه دوم زندگی می‌کرد. پدرم زنده بود و با اینکه ارثیه‌مان را تقسیم کرده‌بود، اما من و برادرم با هم اختلاف داشتیم.

متهم درباره اختلاف خود ادامه داد: پدرم به هر کدام از ما سه دانگ‌خانه داده بود اما برای تقسیم ارثیه مخارج زیادی را هزینه کرده‌بودم. من همه کارهای پدرم را انجام می‌دادم، به همین خاطر انتظار داشتم پدرم چهار دانگ از خانه را به نام من بزند اما او این کار را نکرد، به همین‌خاطر از برادرم خواستم ۱۰۰ میلیون تومانی را که هزینه شده بود، برگرداند اما او قبول نمی‌کرد و همین باعث اختلاف ما شد.

او در خصوص قتل اظهار کرد: روز حادثه بار دیگر سر این موضوع من و برادرم با هم درگیر شدیم. او می‌گفت من زیاده‌خواه هستم و زحمات مرا نادیده می‌گرفت. این شد که درگیری بالا گرفت و من هم به خاطر شدت عصبانیت دست به چاقو شدم و یک ضربه به سینه برادرم زدم. وقتی احمد را خونین روی زمین دیدم، شوکه شدم و اصلاً فکر نمی‌کردم قاتل شده‌ام.

متهم بعد از بازسازی صحنه جرم، راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضائی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای دم که تنها دختر مقتول بود، در جایگاه ایستاد و با ریختن اشک برای عموی خود درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با قبول جرمش درحالی که سرش را پایین انداخته‌بود، گفت: از این حادثه پشیمانم. باور کنید قصد قتل نداشتم. حادثه تنها به خاطر عصبانیت رقم خورد.

در پایان هیئت قضائی وارد شور شد و متهم را به قصاص محکوم کرد. به این ترتیب متهم در صورت تأیید حکم در دیوان عالی کشور در صورتی که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند، در انتظار چوبه دار قرار خواهد گرفت.

بازداشت ۲ زورگیر در نیاوران

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: درپی وقوع دو مورد سرقت تلفن همراه به شیوه زورگیر با سلاح سرد در محدوده نیاوران دستگیری سارقین در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت. در رصدهای اطلاعاتی مشخص که دو تبعه ۱۸ و ۲۰ ساله از کشورهای همسایه سرقت‌های را انجام می‌دهند که تصویری از سارقان به دست آمد و در اختیار تیم‌های مختلف گشت کلانتری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر دو سارق در گشت‌زنی‌های هدفمند شناسایی و دستگیر شدند، افزود: از سارقان در هنگام دستگیری چهار قبضه سلاح سرد و دو دستگاه تلفن همراه مسروقه که در همان روز از شهروندان به سرقت برده بودند نیز کشف شد. تا کنون چهار نفر از مال باختگان سارقان را شنایی کرده‌اند و تلاش برای شناسایی شکات دیگر نیز ادامه دارد.

بازداشت مردی که عامل قطعی برق شهر بود

سرهنگ حسین زلقی رئیس پلیس شهرستان آبادان اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت کابل هوایی فشار قوی در شهرستان آبادان موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آبادان قرار گرفت. در این راستا مأمورین تجسس کلانتری ۱۳ قدس آبادان با کارهای اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی یک نفر از عاملان سرقت کابل هوایی در شهر آبادان می‌کرد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از این مخفیگاه متهم مقدار قابل توجهی کابل فشار قوی متعلق به شهروندان آبادانی کشف و ضبط شد. متهم در بازجوی‌های فنی به چندین فقره سرقت کابل فشار قوی در آبادان معترف شد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

سرقت میلیاردی تجهیزات پزشکی

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، اظهار کرد: بیست‌وپنجم بهمن‌ماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت تجهیزات پزشکی از داخل مطب به پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد. کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم به جهت کشف و پی‌جویی با حضور در محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شوند سرقت توسط سه نفر با یک دستگاه پراید وانت انجام شده است و یکی از سارقان نگهبان ساختمان کلینیک به نام مهیار است که پس از سرقت متواری شده است.

وی افزود: در ادامه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم دو نفر همدست نگهبان به نام‌های حمید و آرش که در سرقت نقش داشته‌اند شناسایی می‌شوند که با ادله‌های موجود و شناسایی هویت متهمان با هماهنگی مقام قضائی هر سه نفر تحت تعقیب قرار می‌گیرند. با تلاش کارآگاهان متهمان طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل می‌شوند که در بازجویی اولیه به سرقت اموال و تجهیزات پزشکی معترف و اظهار داشتند اموال را فروخته‌اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام محترم قضائی و راهنمایی متهمان بخشی از اموال کشف و طی صورت جلسه تحویل مالباخته شد و متهمان نیز به دستور بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه شش تهران با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند.

کد خبر 580082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.