اجرای طرح ارتقای سلامت سواد ترافیکی شهروندان در تبریز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: طرح ارتقای سلامت سواد ترافیکی شهروندان به منظور شناخت عوامل ترافیکی تأثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی در این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب وحیدکیا با اشاره به اهداف اجرای طرح ارتقای سلامت سواد ترافیکی شهروندان در تبریز، اظهار کرد: رویکرد جدید معاونت حمل‌ونقل در مدیریت دانش ترافیک، افزایش سواد سلامت شهروندان و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی جهت تغییر رفتار سلامتی آنان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان تلفات انسانی ناشی از تصادفات شهری افزایش یافته است، ادامه داد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، افزایش این آمار علاوه بر دلایل فراوانی که دارد، رفتار ترافیکی شهروندان نیز در آن بسیار مهم ارزیابی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز تصریح کرد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته طرح جامع سیستماتیک ارتقای سواد ترافیکی در توانمند سازی شهروندان در شناخت عوامل ترافیکی تأثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مردم در شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب رفتار سالم ترافیکی و رعایت شیوه زندگی سالم در عبور و مرور، هدف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز است.

کد خبر 580046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.