۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
شهیدی که معتمد خانواده شهدا بود

در روزهایی که آمار مرگ‌ومیر کرونا به پایین‌ترین میزان خود رسیده است، باید از شهدای مدافع سلامت یاد کنیم، شهدایی که در روزهای بحران این بیماری در خط مقدم مبارزه با آن، فداکارانه حضور یافتند و در این عرصه جان‌فشانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرمان اگر ایثار باشد، در هر سنگری که باشی، جلوه‌های ایثار و فداکاری هم بروز خواهد کرد، روزی جامعه پزشکی با حضور در بیمارستان‌های صحرایی که در نزدیک‌ترین قسمت به خط مقدم جبهه‌ها قرار داشت، به درمان مجروحان پرداختند و روزی در خط مقدم نبرد با یک ویروس منحوس سینه سپر کردند و جان خود را در راه مداوای مبتلایان از دست دادند.

شهید «سعید حقیقی»، پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸ در اصفهان متولد شد و و پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست.

این شهید مدافع‌سلامت، نخستین پزشک داوطلب خدمت در دوران کرونا بود، زیرا او کارمند علوم‌پزشکی اصفهان نبود و از پرسنل بنیاد شهید استان اصفهان و معتمد خانواده شهدا و ایثارگران بود و بر اساس تعهد و قسم به خدمت به مردم، در بیمارستان فعالیت می‌کرد.

تخصص شهید حقیقی طب اورژانس بود و به‌همین خاطر در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده خدمت به هم‌استانی‌های خود بود و در بدترین شرایط کرونا در دو بیمارستان شاهین‌شهر در بخش اورژانس خدمت می‌کرد.

زمانی که کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفت و رفت‌و آمد به این شهرستان ممنوع شد، او با وسیله شخصی برای خدمت و سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران کاشانی که مریض بودند، سفر می‌کرد و به درمان آنها می‌پرداخت.

خوش‌نامی، مدارا و درمان جانبازان بدحال اعصاب و روان آسایشگاه شهید مطهری، پیگیری ساماندهی پرونده‌های شهدا و تخصیص مبلغی برای پرستاری مادران و پدران شهید از کار افتاده از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی و اقداماتی است که دوستان و همکاران شهید حقیقی در توصیف او گفته‌اند.

مستندی با عنوان «قسم» با موضوع روایت زندگی شهید سعید حقیقی، اولین شهید مدافع سلامت اصفهان در شبکه اصفهان تولید شد.

کد خبر 580037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.