نصب آثار هنری بازیافتی برای افزایش آگاهی از آلودگی

بنجامین فون ونگ با استفاده از مواد بازیافتی به نصب آثار هنری در کانادا پرداخته است تا از این طریق، مردم را از اثرات آلودگی زیست‌محیطی ناشی از مواد پلاستیکی آگاه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنجامین فون ونگ یک هنرمند، فعال و عکاس کانادایی است که در زمینه نصب آثار هنری محیطی و سبک هنری فرا واقع‌گرا در سراسر جهان شهرت دارد، ضمن این‌که یک سخنران بسیار الهام‌بخش جهانی در مبارزه با آلودگی‌های پلاستیکی اقیانوسی به‌شمار می‌رود. وی اخیراً تلاش کرده است از طریق نصب یک اثر هنری سه طبقه به شکل لوله آب با استفاده از ضایعات پلاستیکی، مردم را از تبعات منفی دورریزی مواد بازیافتی آگاه کند.

نصب آثار هنری بازیافتی برای افزایش آگاهی از آلودگی

پیش از این نیز، فون ونگ با استفاده از ۱۶۸ هزار نی پلاستیکی، ۱۸ هزار لیوان یک‌بار مصرف و ۱۰ هزار بطری آب پلاستیکی به ایجاد پروژه‌های هنری متفاوتی در نقاط مختلف کانادا پرداخته بود تا از این طریق مردم را از آلودگی‌های اقیانوسی ناشی از ضایعات آگاه کند. با این حال، وی اخیراً تلاش کرده است علاوه بر تمرکز بر ضایعات پلاستیکی، اهمیت ممنوعیت تولید آن را نیز مورد توجه قرار دهد تا از این طریق، مقامات ارشد کشور را به اعمال مقررات جدید در این زمینه سوق دهد.

نصب آثار هنری بازیافتی برای افزایش آگاهی از آلودگی

فون ونگ پروژه اخیر خود به شکل یک شیر آب را که مواد پلاستیکی از آن به داخل اقیانوس جاری می‌شود با همکاری تعدادی از داوطلبان و مدافعان محیط زیست انجام داده و یک اثر هنری بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز خلق کرده است. او هدف خود از عظمت اثر هنری جدید را به تصویر کشیدن عمق فاجعه آلودگی محیط زیست ناشی از ضایعات پلاستیکی معرفی و چنین استدلال کرده است که هر چه ارتفاع اثر هنری بیشتر باشد، مردم از اثرات زیاد بحران آلودگی پلاستیکی بیشتر آگاه خواهند شد. جالب است بدانید که کودکان زیادی نیز در این اثر جدید نقاشی شده است به این امید که اثرات آلودگی اقیانوس‌ها بر سلامت کودکان نسل‌های آینده برای والدین بیشتر آشکار شود.

کد خبر 580010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.