ضرورت وجود دوقلوهای دیجیتالی برای پایداری شهرها

گزارش‌های جدید حاکی است که پیش‌بینی مصرف انرژی و انتشارات کربن از مهم‌ترین مزایای استفاده از دوقلوهای دیجیتال در نهادهایی به‌شمار می‌رود که از آن‌ها بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات اخیر نشانگر آن است که بیش از ۶۰ درصد نهادهای مهم در سراسر جهان در تلاش هستند از دوقلوهای دیجیتال به عنوان کاتالیزورهایی جهت تحقق اهداف پایدار خود بهره گیرند و از این طریق، عملکرد سازمانی خود را بهبود ببخشند. دوقلوهای دیجیتال به واسطه شبیه‌سازی دنیای فیزیکی می‌تواند به نهادها در استفاده بهتر از منابع، کاهش انتشار کربن، بهینه‌سازی حمایت و شبکه‌های حمل‌ونقل و در نهایت، افزایش امنیت کارکنان کمک کند.

پیش‌بینی‌های انجام شده توسط محققان مختلف حاکی است که بهره‌مندی از دوقلوهای دیجیتال طی پنج سال آینده به طور میانگین تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت که این نشان از گرایش روزافزون مدیران شهری به توسعه تکنولوژی در بهبود طراحی شهرها و تمام صنایع نظیر انرژی و خدمات عمومی دارد.

ضرورت وجود دوقلوهای دیجیتالی برای پایداری شهرها

کاربران دوقلوهای دیجیتال بر این باور هستند که صرفه‌جویی در منابع مالی و توسعه فناوری از مهم‌ترین مزایای این رویکرد به‌شمار می‌رود که نقش مهمی در پیشرفت سازمان‌های آن‌ها ایفا کرده و این در حالی است که بسیاری نیز بر اثربخشی دوقلوهای دیجیتال بر افزایش پایداری تاکید کرده‌اند. در واقع، ۵۷ درصد از دارندگان دوقلوهای دیجیتال، استفاده از این فناوری را برای تحقق اهداف پایدار خود ضروری دانسته‌اند و ۳۴ درصد از آن‌ها نیز مدعی شده‌اند که از فرآیند دوقلوهای دیجیتال برای درک و پیش‌بینی مصرف انرژی و نرخ انتشار گازهای آلاینده بهره می‌برند.

بهره‌مندی از دوقلوهای دیجیتال، فرصتی بسیار ارزشمند به حساب می‌آید که می‌تواند در رونق صنعت هوشمندسازی شهری نقش مهمی ایفا کند، ضمن این‌که در افزایش قابلیت پایدارسازی و سودآوری شهرها سهیم خواهد بود.

تکنولوژی دوقلوی دیجیتال رویکردهای مؤثر کاهش خطرات و افزایش امکان همکاری با نهادهای مختلف را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد و به آن‌ها در به حداقل رساندن هزینه‌ها و بهینه‌سازی منابع در سراسر زنجیره‌های تأمین کمک می‌کند.

کد خبر 579829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.