سوت‌زنی از افشاگری به دور است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی واسطه‌ای است تا مدیریت شهری بتواند نقاط ضعف خود را بهتر شناسایی کند، قطعا این سامانه اصلاح‌کننده است و تأثیر بسزایی در ایجاد شفافیت دارد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش میزان تخلفات در آینده با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی مدیریت شهری، اظهار کرد: شورای ششم شهر اصفهان با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در حال مبارزه با فساد است و راه‌اندازی این سامانه در راستای قول‌های گذشته مدیریت شهری به شهروندان است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر سامانه سوت‌زنی فعال است و شهروندان اگر مسئله‌ای دارند می‌توانند در سایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان به این سامانه مراجعه کنند و موارد را ارائه دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری در رده اصلی تماس با شهروندان قرار دارد، احتمال دارد شهروندان مشکلاتی را در بخش موضوع‌های مالی مشاهده کنند، لذا می‌توانند این موارد را در سامانه سوت‌زنی لحاظ کنند، سامانه سوت‌زنی در واقع دیده‌بانی توسط مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای شناسایی و کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت‌طلب است، در نتیجه بهترین دیده‌بان برای این منظور خود شهروندان هستند.

قربانی با تاکید بر اینکه به طور یقین تمام افراد فعال و مسئول در حوزه مدیریت شهری مصمم هستند با تمام تخلف‌ها به شکل جدی مقابله و مبارزه کنند، گفت: در حال حاضر این اتفاق خوب در مدیریت شهری افتاده است و گزارش‌های مردمی در این حوزه ارائه می‌شود و برخوردهای متعددی در این مورد انجام شده است.

وی تصریح کرد: سامانه سوت‌زنی اصلاح‌کننده است و تأثیر بسزایی در ایجاد شفافیت دارد، اما نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که این سامانه می‌تواند صددرصد تمام مشکلات را رفع کند، لذا راه‌اندازی این سامانه واسطه‌ای است تا مدیریت شهری بتواند نقاط ضعف خود را بهتر شناسایی کند. در این سامانه قرار نیست که آبرو و حیثیت افراد خدشه‌دار شود، این سامانه محرمانه خواهد بود و از جنبه افشاگری به دور است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موارد اعلام شده در سامانه سوت‌زنی نیازمند بررسی است و احتمال دارد بعضی از مسائل ناشی از اطلاعات نادرست باشد، در این شرایط وظیفه مدیریت شهری حفظ حرمت افراد است.

وی اضافه کرد: قطعاً در سامانه سوت‌زنی حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود، در حال حاضر شهروندان می‌توانند نقطه نظرات خود و اشکالاتی که می‌بینند را در سامانه ثبت کنند و به آسانی به گوش مسئولان برسانند.

کد خبر 579791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.