دعوت ماکرون از محمود عباس برای سفر به فرانسه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی با رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد و ماکرون در پایان این مکالمه تلفنی رسما از عباس برای سفر به فرانسه دعوت کرد.

به گزارش ایمنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

طرفین در این مکالمه تلفنی در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه حملات اخیر اشغالگران اسرائیلی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و در راس آن مسجد الاقصی و راه‌های تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

ابومازن اظهار کرد: سکوت در برابر وضعیت کنونی در سایه نبود هرگونه چشم‌انداز سیاسی و حمایت نکردن از ملت فلسطین در عرصه بین‌الملل و شانه خالی کردن رژیم صهیونیستی از عمل به مسئولیت‌های خود طبق توافقنامه‌های امضا شده و قطعنامه‌های بین‌المللی، غیرقابل قبول است.

وی اعلام کرد: رهبران تشکیلات خودگردان به دنبال اتخاذ تدابیری برای مقابله با تجاوزات روزافزون اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین در سایه عجز و ناتوانی جامعه بین‌الملل هستند.

محمود عباس از ماکرون به خاطر مواضع کشورش در حمایت از تحقق صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تشکر کرد و کمک‌های فرانسه برای پیشبرد اقتصادی ملی فلسطین را ستود.

وی خواستار اقدامات بازدارنده جامعه بین‌الملل به منظور توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و کنار گذاشتن سیاست یک بام و دو هوا شد.

امانوئل ماکرون نیز بر پایبندی کشورش به تحقق صلح و همکاری با طرف‌های ذی‌ربط جهت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایجاد راه حلی سیاسی تاکید کرد و بار دیگر ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

ماکرون در پایان این مکالمه تلفنی رسماً از عباس برای سفر به فرانسه دعوت کرد.

کد خبر 579775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.