برای توانمندسازی زنان روستایی برنامه‌ریزی شود

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای توانمندسازی زنان روستایی، گفت: برای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرها، مساعدت و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و تمام ارگان‌ها ضروری است.

زهرا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرها، مساعدت و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و تمام ارگان‌ها ضروری است.

وی با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر بلداجی در زمینه اجرای طرح محله مهربانی بنا به فرمایش مقام رهبری (مدظله‌العالی)، ادامه داد: در حوزه کودکان و نوجوانان معضلات بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، نیاز است برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در آینده دوره‌های روانشناسی و کارگاه‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی برگزار شود و در این زمینه نیاز است بیش از پیش سرمایه‌گذاری شود تا شاهد نتایج آن در آینده باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی تصریح کرد: نیاز است تلاش کنیم تا با القای انگیزه و فراهم کردن زمینه‌های لازم، زنان سرزمین را در مسیر توانمندی قرار دهیم، زیرا با ایجاد حس شادی و استقلال در زنان به تحکیم کانون خانواده کمک مؤثری خواهد شد.

وی افزود: زنان فعال و پویا نیاز به دوره‌های آموزشی دارند که می‌طلبد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای رفع مشکلات جوامع زنان در سطح استان از طریق رایزنی با ارگان‌های مربوطه از جمله اداره بهزیستی یا کمیته امداد و حتی صندوق‌های امور اجتماعی زنان نسبت به تأمین اعتبار برای خانواده‌های آسیب‌دیده جامعه مانند زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست اقدام کند.

مردانی در خصوص اهمیت رفع مشکلات شهر بلداجی، گفت: در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات شهر بلداجی به برنامه‌ریزی اساسی با چشم‌انداز بلندمدت و استفاده از ظرفیت‌های شهری، شهرستانی و استانی نیاز داریم.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات زنان روستایی، اضافه کرد: با وجود ظرفیتی به نام طرح منظومه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌توان مشکلات زنان روستایی را در دو بخش بلداجی و گندمان در شهرستان بروجن بررسی کرد تا معضلات موجود در این زمینه نیز رفع شود.

کد خبر 579773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.