پژوهش و آموزش در مدیریت شهری نوعی سرمایه‌گذاری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پژوهش و آموزش در مدیریت شهری نوعی سرمایه‌گذاری است که مانع هزینه‌های غیرضروری و بدون پشتوانه علمی و منجر به توانمندی کارکنان شهرداری خواهد شد. امیدوارم امسال شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای رونق آموزش و پژوهش در شهرداری به کار ببندد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی دقیق گزارش تفریغ بودجه کمک می‌کند تا نقاط ضعف، قوت و ظرفیت‌های شهرداری را بسنجیم و برای تحقق اهداف خود در سال جاری از آن عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: به طور مجزا عملکرد پژوهشی و آموزشی شهرداری اراک را در سال ۱۴۰۰ بر اساس بودجه و تفریغ آن مورد بررسی قرار دادم که نشان از غفلت و بی‌توجهی به امر پژوهش، آموزش و مطالعات دارد؛ دردی که باید در سال جاری با نظارت و تأکیدات مستمر آن را درمان کنیم و جلوی تکرار آن را بگیریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک افزود: نتایج بررسی‌های نشان می‌دهد؛ در سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۱۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با عنوان مطالعه جهت احداث ۲۳ پروژه مطالعاتی پیش‌بینی شده بود که ۱۶ پروژه پیشرفت صفر داشته و سایر پروژه‌ها نیز ناتمام مانده و به طور کلی این حوزه چهار درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزشی نیز وضعیت نامناسب است و از مقوله آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری و حوزه شهروندی غفلت شده است، به طوری که در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی با عنوان "هزینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی" که شامل آموزش و تدوین برنامه‌های مرتبط با حوزه مأموریت‌های شهرداری می‌شود، مبلغ هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که از این مبلغ تنها ۸۶ میلیون تومان معادل ۱.۲ درصد هزینه شده است که جای تأسف دارد.

خسروانی گفت: با توجه به اهمیت مطالعات و پژوهش و امر آموزش در حوزه کارکنان و شهروندی طی نامه کتبی به شهردار تذکر دادم تا نسبت به این موضوع در سال ۱۴۰۱ اهتمام ویژه داشته باشد و از تکرار چنین وضعیت ناخوشایندی جلوگیری شود و به مسئولان مربوطه تاکید کند که در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و آموزشی سال ۱۴۰۱ جدیت داشته باشند. مرکز پژوهش‌ها نیز نسبت به این موضوع نظارت و گزارش دوره‌ای خود را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش و آموزش در مدیریت شهری نوعی سرمایه‌گذاری است که مانع هزینه‌های غیرضروری و بدون پشتوانه علمی و منجر به توانمندی کارکنان شهرداری خواهد شد. امیدوارم امسال شورای اسلامی شهر اراک تمام تلاش خود را برای رونق آموزش و پژوهش در شهرداری به کار ببندد.

کد خبر 579772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.